سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
0
0

چگونه از حمله گرگ‌ها در امان باشیم؟

563 بازدید

گرگ‌ها حیوانات درنده و قدرتمندی هستند. هرچند اغلب به انسان‌ها حمله نمی‌کنند اما باید راه‌کاری برای مواجهه با آنها بیابیم تا در صورت برخورد با آنها جان سالم به در ببریم. در اینجا به برخی از این راه‌کارها اشاره شده است.

فرار از حمله گرگ‌ها:

  • مراقب باشید گرگ شما را نبیند. اگر شما زودتر گرگ را دیدید، به آرامی و در سکوت منطقه را ترک کنید. توجه داشته باشید اگر چه گرگ‌ها معمولا تنها هستند اما جایی که گرگی مشاهده شد ممکن است تعداد دیگری از گرگ‌ها در آن منطقه باشند.
  • اگر گرگ شما را دید، هرگز به گرگ پشت نکنید. در حالی عقب‌نشینی کنید که رو به گرگ و چشم در چشمان او هستید، زیرا اگر پشت به گرگ باشید غریزه شکار او تحریک می‌شود.
  • هرگز در حال دویدن از گرگ‌ها فرار نکنید زیرا همانند آنچه گذشت ممکن است گرگ شما را به چشم طعمه و شکار دیده و امکان حمله به شما بیشتر می‌شود.

 

پاسخ به حمله:

  • تا حد امکان با گرگ گلاویز نشوید مگر چاره دیگری نداشته باشید. نفس عمیق بکشید و تمرکز خود را حفظ کنید، گرگ‌ها جانوران باهوشی هستند و ترس شما را احساس می‌کنند. در حالی که صدهای بلند از خود در می‌آورید، چشم در چشم از منطقه دور شوید.
  • اگر گرگ به شما حمله کرد با سنگ، چوب، اسپری، باتوم و یا هر وسیله دیگری از خود دفاع و گرگ را دور کنید. در این حالت به هیچ عنوان اجازه ندهید گرگ پشت شما قرار بگیرد، به درخت یا قطعه سنگ بزرگی تکیه کنید.
  • اگر موفق به راندن و پس زدن گرگ نشدید، روی درخت یا صخره‌ای بروید.
  • اگر بصورت دسته‌جمعی حرکت می‌کنید توجه داشته باشید که کودکان یا آسیب‌دیدگان را در مرکز گروه قرار دهید. هدف گرگ‌ها در ابتدا حمله به ضعیف‌ترین فرد گروه است، گرگ‌ها از دور گَله یا جمعیت را زیر نظر دارند و منتظر هستند تا کوچکترین خطا یا انحرافی مشاهده کنند تا با داخل شدن به جمعیت ایجاد شکاف کنند.
  • اگر با سگ خود کوهنوردی می کنید، توجه کنید که سگ حتماً در معرض دید شما باشد. مدفوع سگ را از روی زمین جمع‌آوری کنید. سگ‌ها و گرگ‌ها عادت دارند تا با ادرار و مدفوع قلمرو خود را تعیین کنند، ادرار و مدفوع سگ شما می‌تواند گرگ‌ها را با این فکر که به قلمرو آنها تجاوز شده به حمله ترغیب کند.

 

برپایی کمپ و نکات مربوط به آن:

  • اگر بصورت گروه و دسته هستید، سر و صدای زیاد ایجاد کنید. گرگ‌ها زوزه می‌کشند تا قلمرو خود را نشان دهند و سر وصدای زیاد شما برای گرگ‌ها این پیغام را به همراه دارد که شما قلمرو خود را محافظت می‌کنید، در نتیجه صدای بلندتر شما ممکن است گرگ‌ها را از منطقه براند.
  • هرگز صدای زوزه گرگ‌ها را تقلید نکنید، این کار ممکن است گرگ‌های تنها را به سمت شما بکشد.
  • سرپناه و جان‌پناهی دفاعی بنا کنید. به این منظور اطراف چادر و کمپ خود را با چوب و سنگ فراوان بپوشانید. این امر می تواند مانع داخل شدن گرگ‌ها به کمپ شما شود.
  • آتش روشن کنید، گرگ‌ها از آتش و دود فراری هستند چون آتش و دود را خطری برای خود محسوب می‌کنند.

 

ترجمه: پویا سلیمانی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nejatgar.com/?p=17159
اشتراک گذاری:
سینا
نجاتگر :: حاصل سال ها تلاش تیم امدادی نجاتگر براي ارتقای مهارت های امداد و نجات شما
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه از حمله گرگ‌ها در امان باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.