ایا ازادی زنان مثل مردان است؟

هر چه ميخواهد دل تنگت بگو (البته طبق قوانین سایت لطفا !!!)

مدير انجمن: atr_zohoor

ایا ازادی زنان مثل مردان است؟

پستتوسط mostafa1765 » چهارشنبه شهريور ماه 26, 1392 12:37 am

در راستای تهاجم فرهنگی و غرب زدگی که دشمنان عزیز ما اقای امریکا و خانم انگلیس در تلاش هستند با بی حجاب کردن مردان وزنان مسلمان وهمچنین بی غیرت کردن انان به اهداف خود که یکی از انان تسلط بر جامعه مسلمان است برسند از سالهای پیش پروژه همسان نشان دادن بدن زن و مرد کلید خورده که امروزه بازتاب ان را در جامعه میبینیم.

این پروژه بامحتوای اینکه  به غیر از اندام جنسی زنان دیگر قسمتهای بدن زنان مثل (مو-دست-پا-و...) مثل مردان است و مادامی که مردان می توانند ازادانه اندام خود را که بر اساس قانون اسلام بیان شده به نمایش بگذراند رنان هم حق دارند که اینکار را انجام دهند.

برای مثال دهه هفتاد زمانی که مانتو های زنان تا مچ پا می امد و با وجود گشاد بودن این لباسها هیچ یک از برجستگی های زنان اشکار نبود.همچنین رنگهای سنگینی مثل قهوه ای مشکی و سرمه ای بیشتر رایج بود به طوریکه در خیابانها که راه میرفتی هیچ زنی به خاطر رنگ مانتو یا روسریش ویا به خاطر تنگی مانتو اش جلب توجه نمیکرد.



اما از ان سال به بعد هر سال یک رنگ به مانتو ها و روسری ها اضافه شد وهر سال یک سانت از عرض مانتو ها و ارتفاع ان کاسته شد.معلوم است که سالی یک سانت در کاسته شدن از مانتو ها به چشم نمی اید اما در مجموع از سال هفتاد تا نود و دو-بیست ودوسال میگذرد.و ما امروز میبینیم که مانتو ها بیش از 22 سانت از عرض و ارتفاعشان کاسته شده و در بعضی موارد مانتو حذف و لباسهای بدن نمایی از جنس ریون و ویسکوز که کاملا چسبان هستند جایگزین شده اند. همچنین از استین مانتو ها نیز کاسته شده به طوریکه در اوایل از ساق دست استفاده میشد اما به مرور ساق دست نیز حذف شد و عملا طرز لباس نیم تنه بالای خانم ها مثل اقایان شده وحتی بدتر چراکه دین اسلام به مردان اجازه داده که پیراهن استین کوتاه در صورتی که برای جلب توجه نباشد بپوشند.اما تعداد مردانی که لباس استین بلند میپوشند با مردانی که لباس استین کوتاه یا اصطلاحا تی شرت میپوشند برابر است اما زنانی که اکثرا در خیابان ها مشاهده میشوند یا مانتو های استین کوتاه میپوشند که تا ارنج انها نمایان است یادر صورت بلندی استین مانتو خود استینشان را تا ارنج بالا میزنند و این به عنوان مد مطرح شده است.



مثال دوم مثال کفش و جوراب است.کفش و جوراب یکی از لباسهایی است که در روزمره برای بیرون رفتن از خانه استفاده میشود. در سالهای اخیر باسیاست های جالبی کفش و جوراب ابزاری برای زیباتر نشان دادن پا به کار برده  شده است.به طوریکه در سالها ی اخیر جوراب زنانه به کلی حذف شده یا انواع شکل دار ان به صورت توری به وجود امده است که موجب جلب توجه مردان نسبت به پای زنان میشود.
کفش نیز به همین منوال از سطح روی ان کاسته شده به طوری که فقط پاشنه پا و چهار انگشت پوشیده میشود وان هم برای این است که کفش به پا بچسبد وبیرون نیاید.همچنین با باب شدن صندل هایی که در گذشته انها را فقط در عروسی ها مشاهده میشده جلوه زیبا تری را به پاهای زنان داده.در صورتی که در سالهای اخیر زنان با جوراب و کفشهای پوشیده بیرون می امدند.

دیگر از کوتاه شدن روسری ها و کوتاه شدن شلوار ها وچسبان شدن انها سخن به میان نمی اوریم.

اما ایا بدن زنان از لحاظ فیزیک و روانی مثل مردان است تابتوانند مثل مردان ازادی داشته باشند؟

حقیقت این است که شاید از لحاظ فیزیکی و ظاهری مثل هم باشند اما از لحاظ روانی به هیچ وجه شبیه هم نیستند به طوری که اکثر زنان از از رنگ پوست شفاف تری نسبت به مردان برخوردارند و همچنین زیبایی ها وظرافتهایی در بدن زنان افریده شده که در مردان نیست.و به خاطر این خصوصیات یک مرد از تمام بدن جنس مخالف خودش خوشش می اید.حتی پا یا دستی که زنان خواسته یا نا خواسته انراحتی با زیباتر جلوه دادن در معرض نمایش جامعه قرار می دهند که این خود باعث از هم گسیختگی جامعه میشود.
وارامش را از مردان جامعه میگیرد.
اگر بدن مرد و زن مثل هم بود خداوند متعال چه اجباری به زن میکرد که زینت های خود را از مرد نامحرم بپوشاند.
اما غفلت خانواده ها و مسئولین جامعه از جمله اساتید دین  و مسئولین دولتی هم بی تاثیر نبوده. چراکه یکی از موارد اشاعه فرهنگ بی حجابی ماهواره  وتلوزیون و سینمااست.ودیگری اشاعه ی علنی ان در جامعه است.البته که میشد با رفتارهای درست و حساب شده جلو این پیشر فت فرهنگ غرب را گرفت.اما تعلل دراین مهم باعث بیمار شدن جامعه شد.اما هنوز هم میتوان باکارهای دقیق و حساب شده و همچنین با فرهنگ سازی از طریق رسانه ها به دوران ارامش جامعه بازگشت .

منظور از ارامش جامعه این است که درخیابان که راه میروی چپ و راست از تیپ های عجیب دختران و پسران تعجب نکنی-دیگر نبینی که پسری دنبال دختری افتاده است تا....

اما حقیقت این است که از خود مردم این فرهنگ سازی بر می اید نه از دولت.مردم  جامعه هستند که میتوانند فرهنگ خود را ترمیم کنند وباعث شکوفایی ان شوند و همچنین جلوی تهاجم فرهنگی را بگیرند.

به امید روزی که ارامش حقیقی به جامعه و خیابان ها بازگردد.




نماد کاربر
mostafa1765
کاربر عادي
کاربر عادي
 
پست ها : 21
تاريخ عضويت: سه شنبه فروردين ماه 26, 1387 12:00 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 214

Re: ایا ازادی زنان مثل مردان است؟

پستتوسط bahoosh » چهارشنبه شهريور ماه 27, 1392 8:43 am

.
ممنون از نگاه دقیقتون به این مساله و مطلب خوبتون

متاسفانه برخی عده قلیل توی جامعه ما حجاب رو مساوی با تحجر می دونن و دائم اعلام می کنن تمدن و مدرنیته این مسائل رو بر نمی تابه ...

بزرگی خیلی خوب جواب این مساله رو داده : اگر عریانی و بی حجابی تمدن است ؛ پس حیوانات متمدن ترین هستند ...

البته من قصد جسارت به کسی رو نداشتم !!!
نماد کاربر
bahoosh
كاربر فعال
كاربر فعال
 
پست ها : 59
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 15, 1386 12:00 am
تشکر کرده: 2 بار
تشکر شده: 4 بار
امتياز: 1487

Re: ایا ازادی زنان مثل مردان است؟

پستتوسط farideh » پنج شنبه مهر ماه 11, 1392 3:55 pm

سلام نه زنها آزاد نیستن چون همیشه باید اجازه بگیرن اول از پدر بعد از شوهر حتی به خاطر کاری که بهش عشق می ورزن یعنی امدادگری کاش فقط مشکل حجاب بود
f.parvaz
farideh
کاربر جدید
کاربر جدید
 
پست ها : 4
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 11, 1392 1:30 pm
محل سکونت: گیلان
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 22

Re: ایا ازادی زنان مثل مردان است؟

پستتوسط yamahdi » شنبه مهر ماه 13, 1392 5:15 pm

سلام به دوستان خوبم
در جواب این خواهر گرامیمون که فرمودند حجاب باعث محدودیته و خانوم های جامعه ما باید همیشه از پدر یا همسرشون اجازه بگیرن باید بگم:
آیا حجاب محدودیت است ؟؟!!
    
یکى از مهمترین مشکلاتِ فرهنگىِ جامعه ما (که مجهز به کلکسیونى از این مشکلات است) در ارائه اطلاعاتِ خامِ اشتباه به آن است که باعثِ به وجود آمدنِ تحلیلها و نتیجه‏گیرى‏هاى اشتباه و غلط مى‏شود. این مسئله وقتى پر رنگ‏تر مى‏شود که دسترسىِ آزادِ عامه جامعه، به اطلاعاتِ آزاد، بسیار کمتر است. بگذارید ماجرا را با یک مثال شروع کنیم، تا منظورِ موردِ نظر، بیشتر و بهتر درک شود.
فرض بفرمایید که یک نفر در برنامه تلویزیونى حاضر شود و بگوید که روزه گرفتن، باعثِ شادابىِ بدن مى‏شود. و فقط هم به این بسنده نکند، و ادامه بدهد که باعثِ نشاط، سر حال بودن و در یک کلام، شنگولى مى‏شود. شما چه فکرى مى‏کنید؟ خیلى ساده، گوینده این مطالب، در حالِ دادنِ اطلاعات اشتباه است.
روزه اساسا براى شنگول شدن به وجود نیامده که راه‏هاى بهترى براى رسیدن به این حالت وجود دارد. روزه خصوصا در گرماى تابستان، باعثِ تشنگى، بى حالى، بد بو شدنِ دهان، خستگى و….. مى‏شود. روزه گرفته مى‏شود تا روزه دار کمى سختى بکشد، قرار نیست کسى براى شاداب شدن، روزه بگیرد. سردرد، کمى سرگیجه و… از عوارضِ روزه گرفتن است. در کنارِ این سختى‏ها، البته خداوند هم اجرِ زیادى به کسى که روزه مى‏گیرد، عطا خواهد کرد.
دادنِ اطلاعات اشتباه براى اینکه جامعه را نسبت به وظیفه شرعىِ خود آگاه کنیم، یکى از سخیفترینِ شیوه‏ها، براى تبلیغِ امرِ دین است که اولین حکمش، پرهیز از چنین کاری  است.
حالا بیایید واردِ مسئله‏اى بشویم که تبلیغش براى جامعه ما، از دسترسى به انرژى هسته‏اى هم مهمتر است. یعنى حجاب، خصوصا در فصلِ تابستان.
بگذریم که واژه حجاب در اسلام وجود ندارد و واژه پوشش، بسیار بهتر به کار مى‏رود، اما در هر حال، همان مهمانِ برنامه تلویزیونى (که در مورد روزه گفته شد) به یک برنامه زنده مى‏گویند و سخن از این مى‏گوید که اساسا حجاب، محدودیت نیست، مدیریت است، اصلاً محدودیت براى مردان است، و به هیچ وجه براى فعالیت زن، مشکل ایجاد نمى‏کند و… حالا شما چه فکر مى‏کنید؟
کاملاً مشخص است که گوینده، مجددا در حال دادنِ اطلاعات اشتباه است. خیلى ساده، پوشش داشتن براى زن (خصوصا در فصلِ گرما) هم سخت است و هم باعثِ محدودیت مى‏شود. اساسا پوشش براى همین به وجود آمده است. طبیعتا باعثِ به وجود آمدنِ محدودیتِ فعالیتهاى اجتماعى مى‏شود که مردان، به آن دچار نمى‏شوند. اینکه ما بخواهیم جامعه را نسبت به پوشش آگاه کنیم، دلیل نمى‏شود که درباره اصلِ ماجرا مدام  به اشتباه اطلاعات بدهیم.
مسئله پوشش براى زنان، هم سخت است و هم محدودیت دارد، اما اگر انتخاب شود، در کنارِ این سختى و محدودیتى که براى بعضى از فعالیتهاى اجتماعى به وجود مى‏آورد، مزایایى نیز همچون تا حدى مصونیت و… به ارمغان دارد. البته خداوند سبحان هم وعده داده که براى این جهادِ زن و تحملِ این سختى، پاداشِ بسیارى به آنان خواهد داد.
اینکه عده‏اى فکر مى‏کنند مى‏توانند با زدنِ چنین سخنانِ اشتباهى، حجاب یا پوشش را واردِ پارادایمِ جهانى کنند، باید گفته شود که کاملاً در اشتباه هستند، چون نتیجه این رفتار و گفتار، چیزى به جز خنده و تمسخرِ دیگران (در جامعه جهانى) نیست. پارادایمِ حجاب و پوشش، وقتى مى‏تواند واردِ پاردایم جهانى شود که با دادنِ اطلاعاتِ درست، تبلیغ و معرفى شود. همانطور که در غربِ امروز، گرایشِ زنان به حجاب و پوشش، روز به روز بیشتر مى‏شود، نه به این دلیل که فکر مى‏کنند حجاب، هیچ محدودیتى ندارد، بلکه چون متوجه شده‏اند که چگونه آنان را از گزند و قضاوت و نگاهِ دیگران، حفظ مى‏کند.
معاونت سایت
yamahdi
معاونت سايت
معاونت سايت
 
پست ها : 65
تاريخ عضويت: يکشنبه مهر ماه 28, 1386 12:00 am
تشکر کرده: 2 بار
تشکر شده: 7 بار
امتياز: 1995

Re: ایا ازادی زنان مثل مردان است؟

پستتوسط mostafa1765 » جمعه مهر ماه 19, 1392 2:13 pm

در جواب خواهر گرامی باید عرض کنم که زنها نباید ازاد باشند.چون اگر میبایست ازاد باشند خداوند متعال این ازادی را از طریق اسلام به انها میداد.البته من از خودم حرف نمیزنم.اما خداوند متعال که بهتر از همه نیاز بنده خود را میداند شروطی را برای انجام بعضی از کارهای روزانه  زنان مشخص کرده مثلا برای بیرون رفتن از خانه باید از شوهر خود اجازه بگیرد وگرنه برای هر قدمی که برمیدارد ملائکه اورا لعنت خواهند کرد.یابرای ازدواج حتما اجازه پدر لازم است. این فقط مثالی بود و موارد مشابه که نیاز به اجازه پدر یاشوهر است بسیار زیاد است.وخدا از همه داناتر است.
اما این مساله مانند مسائل دیگر اسلام در بعضی موارد انجام میشود و در بعضی موارد اهمیت داده نمیشود.مثلا مردانی که برایشان اهمیت ندارد که همسر شان باچه پوششی از خانه خارج میشود یا به کجا میرود یا با چه کسانی معاشرت میکند.
والبته مردانی که همه ی این مسائل برایشان مهم است و نسبت به دخترشان و همسرشان رعایت میکنند.البته باید گفته شود که زیاده روی در بحث کنترل همسر و دختر کار به جد اشتباهی است و دین خدا هم ان را نهی میکند اما ما باید خیلی خوش بین باشیم که مثلا همسر من در فلان اداره کار میکند که اکثر کارمندان مرد هستند و هیچ کدام از مردان اداره هیز نیستند و هیچ شوخی بین همسرم و مرد غریبه ای صورت نمیگیرد و همه فقط به کار خود توجه میکنند وخلاصه کسی کاری به کس دیگر ندارد.
چیزی که در واقع بین جامعه رواج شده یا حداقل بنده در ادارات و جامعه دیدم این است که دیگر مرزی بین یک زن و مرد نامحرم وجود ندارد.در ادارات دولتی مثلا بانکها کارمندان چه زن و چه مرد بایکدیگر شوخی های نامربوط میکنند - پیامک بازی میکنند - با یکدیگر درد ودل میکنند و حتی با پوششهای نامناسب در بعضی اداره جات حاضر میشوند.که این حرکات باعث از بین رفتن بنیان های خوانواده میشود.
حالا کسی که برای اعتقاداتش ارزش قائل هست چجوری اجازه میدهد که همسر یا دخترش در همچین اداره ای فعالیت کند.

سخن اخر این است که زنانی که  الگوی خود رو حضرت زهرا قرار داده اند باید بدانند که این بانوی بزرگوار کار در خانه را به کار بیرون ازخانه ترجیح دادند و هنگامی که پیغمبر گرامی اسلام کار بیرون ازخانه را به مولایمان علی (ع) واگذار کردند از پیغمبر تشکر کردند.

البته چه کاری مهمتر وبا ارزشتر از تربیت فرزندی خوب وصالح برای اینده جامعه اسلامی .


نماد کاربر
mostafa1765
کاربر عادي
کاربر عادي
 
پست ها : 21
تاريخ عضويت: سه شنبه فروردين ماه 26, 1387 12:00 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 214


بازگشت به انجمن عمومي

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان