آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجان

آشنایی با حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله ، طوفان وآموزش های مربوط به مقابله با آن

آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجان

پستتوسط admina » يکشنبه مرداد ماه 22, 1391 10:42 am

.

آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل ؛ آذربایجان شرقی و غربی


حسن قدمی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین تلفات زلزله 6.2 دهم ریشتری که روز گذشته در استان آذربایجان شرقی رخ داد اظهار داشت: آخرین آمار کشته شده‌ها به 250 نفر رسیده است و 1800 نفر نیز زخمی شده اند.وی با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است بیان داشت: 110 روستا خسارت دیده‌اند و امید است آمار کشته شده‌ها از این مقدار افزایش پیدا نکند. قدمی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: جلساتی با حضور وزیر کشور برگزار شدو دستورات لازم داده شده است. رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور یادآورشد: در هیچ روستایی زیر آوار مانده نداریم و در حال حاضر اقلام و امکانات مورد نیاز در حال توزیع است.

ساعت 16:53:15 دیروز ز مین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر ، تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.همچنین این زمین لرزه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد.برپایه این گزارش، بیشترین آمار خرابی‌ها و تلفات مربوط به شهرهای ورزقان، اهر، کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی است.

در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که 48 دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.همچنین بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاکنون دهها پس لرزه در مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوسته است.گزارش‌های رسیده حاکی است که بیشتر ساکنان مناطق زلزله زده شب گذشته را بیرون از منازل خود گذرانده‌اند.

تحویل اجساد 138 فوتی زلزله به پزشکی قانونی

مدیر پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از تحویل 138 جسد تاکنون به پزشکی قانونی این استان خبر داد. بهرام صمدی راد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس از تحویل 138 جسد به پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: آمار اجساد در ورزقان به 62 فوتی رسیده است.وی با اشاره به آمار اجساد در روستاهای مجاور ورزقان از جمله رغن آباد 15فوتی، شخم لو 16 فوتی، گل عنبر 2 فوتی، رنگ آباد 10 فوتی و شهر ورزقان 19 فوتی خاطرنشان کرد: فعالیت پزشکی قانونی برای تحویل گرفتن و شناسایی بقیه اجساد همچنان ادامه دارد.

تاریکی هوا نجات زیرآوارماندگان را مختل کرد

رئیس اورژانس کشور با اعلام اینکه تعداد مصدومان زلزله آذربایجان شرقی از مرز 1500 نفر گذشته است گفت: تاریکی هوا نجات افرادی که زیرآوار مانده اند را مختل کرده است و بالگردهای امدادی نیز در شب کار نمی کنند. غلامرضا معصومی در گفت و گو با فارس افزود: اکنون تمام بیمارستانهای استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برای پذیرش مصدومان زلزله به حالت آماده باش هستند و تلاش می شود با درمان فوری مصدومانی که وضعیت بهتری دارند در اورژانس تختهای بیمارستانها را برای پذیرش مصدومان جدید خالی نگهداریم. وی ادامه داد: ظرفیت بیمارستانهای این 3 استان فعلاً برای پذیرش مصدومان این حادثه پاسخگوست و فعلاً از این نظر مشکی نداریم و در صورت نیاز از بیمارستانهای استانهای مجاور مانند زنجان و حتی رشت نیز برای پذیرش مصدومان استفاده می کنیم و بیمارستانهای این استانها نیز به حالت آماده باش هستند.
رئیس اورژانس کشور گفت: مهمترین مشکلی که اکنون کار امداد و نجات مصدومان زلزله آذربایجان شرقی را با مشکل مواجه کرده است، تاریکی هواست و متأسفانه هنوز تعدادی از زلزله زدگان زیر آوار هستند اما به علت تاریکی هوا پیدا کردن آنها بسیار مشکل است.

وی افزود: تاکنون بیش از 700 مصدوم این حادثه در بیمارستانها پذیرش شده اند و بیش از این تعداد نیز در محل به صورت سرپایی در حال گرفتن درمان هستند. تعداد مصدومانی که تاکنون از خدمات اورژانس استفاده کرده اند بیش از 1500 نفر است اما تعداد واقعی مصدومان بیش از این میزان است که متأسفانه به همه آنها دسترسی نداریم.وی گفت: از نظر تجهیزات امدادی، دارو و خون تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود نداشته ایم. البته بالگردهای اورژانس به علت نداشتن دید در شب امکان پرواز ندارند اما از تمام امکانات اورژانس و آمبولانسهای زمینی برای انتقال سریع بیماران استفاده می کنیم. وی ادامه داد: در مورد فوتی ها مرجع رسیدگی و اعلام آمار سازمان پزشکی قانونی است.


فوت 18 نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان‌های تبریز

ستاد بحران آذربایجان‌شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش برای برای بررسی بیشتر زلزله به همراه تمام اعضای ستاد به منطقه زلزله‌زده ورزقان اعزام شدند. احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش پس از تشکیل ستاد بحران در تبریز به همراه تمام اعضای ستاد بحران برای تشکیل جلسه و بررسی موضوع به شهرستان ورزقان یکی از مناطق زلزله‌زده عازم شدند. استاندار آذربایجان شرقی همچنین در این زمینه گفت: آرامش مردم و همکاری آنها لازمه تسریع در عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان حادثه استان است.
احمد علیرضابیگی باز بودن مسیر تبریز- اهر را نیاز اصلی گروه‌های امدادرسان دانست و از مردم خواست کمترین تردد را در این مسیر داشته باشند تا کار امدادرسانی به مجروحان حادثه به سرعت انجام شود.  وی گفت: خودروهای آواربرداری در حال حرکت به سمت مناطق زلزله زده و آمبولانس‌ها نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌های تبریز هستند، با این حال این محور دچار تراکم و تردد سنگینی است و برخی ابنیه راهداری نیز در این مسیر آسیب‌ دیده است.وی از استقرار بیمارستان صحرایی ورزقان در ساعات آینده خبر داد و گفت: بالگردهای نیروهای مسلح و هلال احمر به همراه تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شده است.
بیگی تاکید کرد: چادر و پتو برای اسکان زلزله‌زدگان به اندازه کافی موجود است و در شرایط فعلی بیشتر از همه به آرامش مردم احتیاج داریم.وی با بیان اینکه کادر درمانی بیمارستان‌های تبریز در حال انجام وظیفه و امدادرسانی به مجروحان هستند، افزود: متاسفانه 18 نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان‌های تبریز جان باخته‌اند. گزارش خبرنگاران فارس از شهرهای زلزله‌زده به ویژه تبریز حکایت از آن دارد که شهروندان این مناطق به دلیل خطر وقوع پس‌لرزه‌، شب را در پارک‌ها، فضای باز و خارج از منزل سپری می‌کنند.

پذیرش 700 مصدوم در 28 بیمارستان اردبیل، تبریز، ارومیه و خوی

رئیس اورژانس کشور از پذیرش 700 مصدوم زلزله آذربایجان شرقی در 28 بیمارستان اردبیل، تبریز،ارومیه،، خوی، نقده، مهاباد،سلماس،میاندوآب و پلدشت خبر داد.غلامرضا معصومی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تاکنون 700 مصدوم حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی در 3 بیمارستان اردبیل،9 بیمارستان تبریز،10 بیمارستان ارومیه و بیمارستانهای شهرستانهای خوی، نقده، میاندوآب، سلماس و پلدشت منتقل شده اند و کار انتقال بقیه مصدومان ادامه دارد.

وی گفت: تعداد مصدومان این حادثه بیش از این میزان است البته تعداد زیادی از مصدومان در محل حادثه به صورت سرپایی در حال گرفتن خدمات درمانی هستند و در صورت لزوم افراد بدحال به بیمارستان منتقل می شوند. رئیس اورژانس کشور افزود: با توجه به وضعیت نا مناسب مصدومان و لزوم نجات جان آنها، اورژانس کشور بیشتر به مصدومان این حادثه و نجات آنها رسیدگی می کند و آمار دقیق کشته های این حادثه در اختیار دستگاههای امدادی دیگر است ولی اورژانس کشور تاکنون 100 کشته را ثبت کرده است.
  

تحویل 108 جسد به پزشکی قانونی


پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز از تحویل 108 جسد به پزشکی قانونی بعد از زلزله عصر شنبه خبر داد. به گزارش فارس، پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار 7 اکیپ در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی از تحویل 108 جسد به پزشکی قانونی این استان بر اثر زلزله عصر دیروز شنبه 21 مرداد خبر داد.در این زمینه اکیپ‌های پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی مستقر هستند که 2 اکیپ در شهرستان اهر و 5 اکیپ در بیمارستان‌های شهدا، سینا، امام رضا (ع)، سینا و شهید مدنی و یک اکیپ هم در آرامستان تبریز مستقر هستند.


اسکان 16هزار زلزله‌زده در 3 هزار چادر


قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برپایی 3 هزار چادر برای زلزله‌زدگان از اسکان اضطراری 16 هزار زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.احمدرضا شجیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به برپایی 3 هزار چادر برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این زمینه 16 هزار نفر با برپایی این چادرها اسکان اضطراری می‌یابند. وی افزود: در این زمینه بیش از 11 هزار بسته غذایی و 12 هزار و 828 تن ماهی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است، افزود: در این راستا 15 هزار و 865 پتو نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.
شجیعی با اشاره به کمک‌های استان‌های مجاور برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات نجات در اهر به پایان رسیده است و آواربرداری نیز به مراحل پایانی خود می‌رسد. وی افزود: اکنون ما در مرحله اسکان و تغذیه اضطراری هستیم و در این زمینه 320 نفر نیز از آواره‌ها نجات یافته‌اند و در نهایت 15 تیم آنس (سگ جستجو) به منطقه زلزله‌زده شده اعزام شده است.


وقوع 15 پس لرزه در آذربایجان شرقی


در همین حال پایگاه لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: تعداد 15 پس لرزه مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی را لرزاند. ر اساس اعلام این پایگاه نخستین زلزله ثبت شده روز شنبه 21 مرداد 1391 همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان به بزرگی 6.2 ریشتر شهر اهر در ساعت 16:53 و سپس زلزله 6 ریشتری شهر ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.بر پایه این گزارش ، تعداد 15 پس لرزه تا ساعت 22:28 مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی را لرزاند که بیشترین آن 6.2 و کمترین این لرزه‌ها 4 ریشتر بوده است.

طبق گزارشات رسیده، زلزله بین سه شهر اهر،ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی رخ داده است.ه گفته مسولان ستاد بحران استان آذربایجان شرقی ، امداد رسانی به مردم زلزله زده ادامه دارد.


پاکسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پاکسازی مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر آرامش در مناطق زلزله‌زده حکم‌فرما شده است و مردم با شرایط کنونی در حال برگزاری شب احیا هستند. محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به پاکسازی اکثر روستاهای زلزله‌زده و امدادرسانی و در نهایت توزیع مواد غذایی و ایجاد سرپناه برای آنان اظهار داشت:‌ در مراکز شهرهای زلزله‌زده نیز کمپ‌های اسکان اضطراری ایجاد شده است و خوشبختانه اکثر مردم نیز از چادرهای مسافرتی برای اسکان خود استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردمی که دارای چادر مسافرتی نیز نبوده‌اند از طریق هلال‌ احمر به آنان چادر ارائه شده است، افزود: نکته مهم در این مورد آن است که مردم با شرایط کنونی با حضور روحانیون شب قدر را در کنار نیروهای اورژانس و هلال‌احمر به صورت دسته‌جمعی احیا گرفته‌اند. مظفر با اشاره به اقدامات به موقع اورژانس و هلال‌احمر و دیگر نیروهای امدادی بیان داشت: اکنون وضعیت پاکسازی و امداد رسانی در حال پایان یافتن است و فقط در مناطق محدودی که به ماشین‌های سنگین نیاز داریم فرایند پاکسازی نهایی در این مناطق باقی مانده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تاکنون پزشکی قانونی آمار کشته‌ شد‌گان را 138 نفر اعلام کرده است و مدیریت بحران نیز از مجروحیت بیش از یک هزار نفر گزارش داده است و صبح روز یکشنبه نیز اقدامات نهایی برای امداد رسانی به حادثه دیدگان با حضور نیروهای امدادی لازم صورت می‌گیرد.









نجاتگر :: نگاهی متفاوت به امداد و نجات

Admin-A
نماد کاربر
admina
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 119
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 21, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 19 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 6522

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط admina » يکشنبه مرداد ماه 22, 1391 3:50 pm

.

آمار جان‌باختگان زلزله به 300 نفر رسید/ تعداد مصدومین بیش از 2 هزار نفر

رضا صدیقی امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: همچنین زلزله بیش از 2 هزار نفر مصدوم و زخمی نیز در این مناطق داشته است. وی، گفت: به جهت بافت سنتی روستایی اکثر خسارات وارده در روستاها هستند و در خود شهر نیز بیش از 25 درصد اماکن عمومی، ابنیه، ساختمان اداری و مناظر مسکونی مردم آسیب دیده است.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه در شهرستان اهر گفت: اکیپ‌های کارشناسی ذیربط و نمایندگان حوادث غیر مترقبه به روستاها اعزام شده اند تا ضمن بررسی خسارات وارده در کمترین زمان ممکن عملیات مرمت و بازسازی اماکن روستایی آغاز شود.

وی با اشاره به شایعات به وجود آمده در شهر اهر گفت: سد ستارخان اهر هیچگونه آسیبی ندیده و مقاومت این سد برای بیش از 10 ریشتر پیش‌بینی شده است و سد ستارخان اهر کاملا سالم است.فرماندار شهرستان اهر ارسال مواد غذایی و چادر به این شهرستان را ناکافی دانست و گفت: مناطق زلزله زده  شدیدا به چادر، آب، جیره خشک، کنسرو و آب معدنی نیاز دارد.

رضا صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: همچنین زلزله بیش از 2 هزار نفر مصدوم و زخمی نیز در این مناطق داشته است. وی، گفت: به جهت بافت سنتی روستایی اکثر خسارات وارده در روستاها هستند و در خود شهر نیز بیش از 25 درصد اماکن عمومی، ابنیه، ساختمان اداری و مناظر مسکونی مردم آسیب دیده است.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه در شهرستان اهر گفت: اکیپ‌های کارشناسی ذیربط و نمایندگان حوادث غیر مترقبه به روستاها اعزام شده اند تا ضمن بررسی خسارات وارده در کمترین زمان ممکن عملیات مرمت و بازسازی اماکن روستایی آغاز شود.

وی با اشاره به شایعات به وجود آمده در شهر اهر گفت: سد ستارخان اهر هیچگونه آسیبی ندیده و مقاومت این سد برای بیش از 10 ریشتر پیش‌بینی شده است و سد ستارخان اهر کاملا سالم است.فرماندار شهرستان اهر ارسال مواد غذایی و چادر به این شهرستان را ناکافی دانست و گفت: مناطق زلزله زده  شدیدا به چادر، آب، جیره خشک، کنسرو و آب معدنی نیاز دارد.

نجاتگر :: نگاهی متفاوت به امداد و نجات

Admin-A
نماد کاربر
admina
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 119
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 21, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 19 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 6522

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط admina » دوشنبه مرداد ماه 23, 1391 11:41 am

.

کشته‌ شدن 306 نفر در زلزله آذربایجان/ نجات تمام مصدومین از زیر آوار


مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) طی سخنانی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زلزله اخیر آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: روز شنبه دو زلزله در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد که اولی در ساعت 16:23 در 23 کیلومتری شهرستان اهر و دومی در ساعت 17 در شهرستان ورزقان رخ داد.وی افزود: از زمان وقوع این زلزله، 116 پس لرزه با شدت‌های متفاوت که بزرگترین آن 4.8 ریشتر بود، اتفاق افتاد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ورزقان با جمعیت 83 هزار نفری، شهرستان اهر با جمعیت 147 هزار نفری و هر سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس روی هم رفته با جمعیت 300 هزار نفری در معرض این مصیبت بزرگ قرار گرفتند.

به گفته وی، پس از وقوع زلزله، از طریق تلفن 115 در ساعت 18:59 به همه اورژانس‌های استان آماده‌باش اعلام شد و تمام تکنسین‌های شاغل در اورژانس در استان برای امداد‌رسانی فراخوان شدند و دبیرخانه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان نیز به سرعت تشکیل ‌و برآورد اولیه از شدت و میزان آسیب‌ها به سرعت انجام شده و به همه بیمارستان‌های استان اعلام شد که بیماران غیر‌اورژانسی خود را ترخیص کرده و ارتباط مستمری با اتاق مدیریت بحران داشته باشند.               

دستجری با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، 137 آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد و از ساعت 17:30 اعزام این آمبولانس‌ها صورت گرفت و بیمارستان صحرایی نیز برپا شد و حتی سالن‌های ورزشی شماره‌های یک و دو دانشگاه برای خدمات اورژانس آماده شدند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: روز یکشنبه که از مناطق زلزله زده بازدید داشتیم،‌ شاهد بودیم تمام مصدومین و مجروحین از زیر آوار نجات یافتند و به سرعت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام و بستری شدند.

وزیر بهداشت با یادآوری اینکه در حوزه بهداشت و درمان به سرعت پیگیری‌ها به نتیجه رسیده است، گفت: بیمارستان صحرایی روز یکشنبه در شهرستان ورزقان برپا شد اما متاسفانه بیمارستان‌های اهر و هریس به دلیل اشکالاتی که در ساختمانشان وجود داشت، قابلیت بهره‌برداری را نداشتند البته اکیپ‌های بهداشت را از روز گذشته در روستاها مستقر کردیم.

دستجردی اعزام اکیپ‌های بهداشت محیط را از دیگر اقدامات انجام شده توسط وزارتخانه متبوعش در این زمینه دانست و تصریح کرد: با توجه به قطع ارتباطات مخابرات، بی‌سیم‌ها و تلفن‌ها نیز قطع شدند و این ضعف ارتباطات منجر به طولانی شدن فواصل اطلاع‌گیری از وضعیت مناطق زلزله زده می‌شد.

"تیم‌های ستادی از سه دانشگاه همگی در منطقه حاضر شدند و در این جا لازم است از پرسنلی که در تمامی بیمارستان‌ها در خدمت مردم عزیز بودند، تشکر کنم".

وزیر بهداشت در خاتمه با بیان اینکه دو هزار مورد اعزام مصدومین و مجروحین بیمارستانی داشتیم، گفت: 2 هزار و 11 درمان سرپایی داشتیم و تعداد فوتی‌های زن و کودک در بیمارستان‌ها 219 نفر و تعداد فوتی‌های مذکر در بیمارستان‌ها 49 مورد بود که در مجموع 268 مورد فوتی در بیمارستان‌ها داشتیم و تعداد کل فوتی‌های زلزله اخیر آذربایجان شرقی 306 نفر بوده است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس پس از اتمام سخنرانی وزیر بهداشت، از اهتمام جدی که این وزارتخانه برای ارائه خدمات پزشکی به زلزله زدگان داشت، تشکر کرد.
نجاتگر :: نگاهی متفاوت به امداد و نجات

Admin-A
نماد کاربر
admina
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 119
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 21, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 19 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 6522

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط admina » دوشنبه مرداد ماه 23, 1391 11:43 am

.

پيام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه زلزله در آذربايجان


    حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در پی حادثه تلخ زلزله در منطقه شمال غرب كشور با صدور پيامی برای خسارت‌ديدگان و بازماندگان اين حادثه صبر و اجر مسألت كردند.

متن پيام رهبر انقلاب اسلامی به اين شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم     

حادثه‌ی تلخ زلزله‌ی آذربايجان مايه‌ی اندوه عميق گرديد. رحمت خداوند بر درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان و صبر و اجر برای بازماندگان و خسارت‌ديدگان را از خداوند متعال مسألت ميكنم.     لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزيز مساعی خود را برای كاهش آلام اين عزيزان به كار برند.


والسلام عليكم و رحمة‌الله
سيّدعلی خامنه‌ای     ۲۲/مردادماه/۱۳۹۱
نجاتگر :: نگاهی متفاوت به امداد و نجات

Admin-A
نماد کاربر
admina
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 119
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 21, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 19 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 6522

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط sar » دوشنبه مرداد ماه 23, 1391 1:16 pm


بعداز گذشت بیش از ۲۴ ساعت از وقوع زمین لرزه امدادگران در روستای شیخملو از توابع ورزقان یه زن باردار را که از زیر آوار بیرون آوردن و خدا رو شکر علی آقا صحیح و سالم در بیمارستان صحرایی به دنیا اومد.

دست هایی که کمک می کنند
                                       مقدس تر

                                                     از لبهایی هستند که دعا می کنند.
                                                                                                                                                                                 

عضويت  / ورود

نماد کاربر
sar
کاربر عادي
کاربر عادي
 
پست ها : 26
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 4, 1391 7:59 pm
محل سکونت: تهران
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 172

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط admina » دوشنبه مرداد ماه 23, 1391 11:12 pm

.

هموطنان از اهدای اقلام غیرنقدی به زلزله زدگان اجتناب کنند !!

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به وسعت حادثه و نیاز سنجی صورت گرفته از مناطق آسیب دیده، از عموم جامعه خواست تا حتی المقدور از اهدای اقلام غیرنقدی اجتناب نمایند و منحصرا کمک های مالی خود را به شماره حساب های جمعیت هلال احمر واریز نمایند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، فرح ناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تسلیت به خانواه های قربانیان حادثه و مردم شریف ایران به ویژه استان آذربایجان شرقی، آحاد هموطنان و همچنین خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر را برای کمک و عمل به وظیفه انسانی و اسلامی خود در قبال بازماندگان این حادثه فراخواند.

فرح ناز رافع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام تمامی دستگاه ها و سازمان های مسئول به کمک رسانی بهینه و تسریع روند امداد، از ملت شریف و نوعدوست کشور مان دعوت نمود تا در ایام ماه رمضان، ماه دستگیری و احسان، همانند گذشته با سخاوتمندی و مساعدت مالی خود در جهت رفع بخشی از مشکلات مردم محنت زده استان آذربایجان شرقی، یاریگر این نهاد عام المنفعه باشند.

وی با اشاره به وسعت حادثه و نیاز سنجی صورت گرفته از مناطق آسیب دیده، از عموم جامعه خواست تا حتی المقدور از اهدای اقلام غیرنقدی اجتناب نمایند و منحصرا کمک های مالی خود را به شماره حساب های جمعیت هلال احمر واریز نمایند.

یادآور می شود شماره حساب ۹۹۹۹۹ بنام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نزد بانک ملت آماده دریافت کمک های نقدی مردم در سراسر کشور است.

نجاتگر :: نگاهی متفاوت به امداد و نجات

Admin-A
نماد کاربر
admina
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 119
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 21, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 19 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 6522

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط atr_zohoor » سه شنبه مرداد ماه 23, 1391 1:51 am




به منظور کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی 36 امدادگر ترکیه وارد ایران شدند

فرماندار خوی گفت: 36 امدادگر با وسایل امداد فردی عصر دوشنبه به منظور کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی وارد مرز رازی خوی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامحسین عماری عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یک گروه امدادگر ترکیه با پنج دستگاه خودرو هلال احمر وارد کشورمان شدند.

وی افزود: کاروان امدادی ترکیه بعد از ورود به خاک جمهوری اسلامی مورد استقبال بخشدار بخش مرزی قطور قرار گرفتند و سپس با همکاری هلا‌ل احمر شهرستان خوی و هماهنگی ستاد حوادث این شهرستان رهسپار استان آذربایجان شرقی شدند.

مدیرکل گمرگ بازرگان نیز گفت: نخستین محموله کمک‌های ترکیه امروز از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد کشورمان شد.

صادق نامدار افزود: این محموله شامل 15 تن مواد غذایی، پنج تن چادر و لوازم گرمایشی است که پس از ورود به خاک ایران به منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی ارسال شد.

وی اضافه کرد: این کمک‌ها از سوی مردم استان ارزروم واقع در شرق ترکیه و جمعیت هلال‌ احمر این استان به منطقه زلزله‌زده ایران ارسال شده است.



اي آنکــه در نگاهت حجمي زنور داري....
کي از مسير کوچه قصد عبــور داري؟....
چشم انتظـار ماندم،تا بر شبم بتابي....
اي آنکــه در حجـابت درياي نور داري....
نماد کاربر
atr_zohoor
مدیر گروه گرافیک
مدیر گروه گرافیک
 
پست ها : 38
تاريخ عضويت: جمعه خرداد ماه 19, 1390 12:00 am
تشکر کرده: 5 بار
تشکر شده: 5 بار
امتياز: 1397

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط montazer » دوشنبه شهريور ماه 6, 1391 5:23 pm

.

اسکان اضطراری 104 هزار زلزله‌زده / توزیع 435 هزار بسته غذایی


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری 104هزار و 380 نفر از زلزله‌زدگان و توزیع 435 هزار و 522 بسته غذایی بین آسیب‌دیدگان خبر داد.

محمود مظفر با اشاره به خدمات امدادی ارائه شده در زمین‌لرزه آذربایجان شرقی اظهار داشت: تاکنون حدود 104 هزار و 380 نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی با همت امدادگران هلال احمر اسکان اضطراری یافتند.               

وی با اشاره به برپایی 26 هزار و 95 چادر امدادی برای اسکان زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی افزود: در این زمینه 95 هزار و 905 ست اقلام زیستی نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است. مظفر ادامه داد:‌ در مجموع تاکنون 435 هزار 522 بسته غذایی بین زلزله‌زدگان شهرستان ورزقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی توزیع شده است.               

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی نیز بیش از یک هزار و 273 سرویس بهداشتی نصب شده است و بین آسیب‌دیدگان 21 هزار و 644 ست بهداشتی نیز توزیع شده است.



منبع : خبرگزاری فارس
پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط montazer » جمعه شهريور ماه 24, 1391 6:31 pm

نیاز فوری آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان شرقی به کانکس

سرما و بارندگی زندگی زلزله زدگان را تهدید می‌کند



رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش دمای هوا و تشدید بارش‌ها در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی از ضرورت تسریع در اسکان موقت آسیب‌دیدگان در کانکس خبر داد و اقدام فوری بنیاد مسکن را خواستار شد.

محمود مظفر در با اشاره به کاهش دمای هوا و تشدید بارش‌ها در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: آسیب‌دیدگان زلزله که هم اینک در چادرها اسکان یافته‌‌اند شدیداً به اسکان با کانکس نیازمندند و باید مرحله اسکان موقت آنان هرچه سریعتر آغاز شود.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده افزود: با تمام این شرایط هم اکنون دمای هوا در مناطق زلزله‌زده به شدت کاهش یافته و بر اثر بارش‌ باران نیز آب وارد چادرهای آسیب‌دیدگان شده است.

مظفر خاطرنشان کرد: مرحله اسکان اضطراری در حوادث برعهده هلال احمر است و در این زمینه تمام اقدامات لازم انجام شده است. حال باید اسکان موقت با کانکس و اسکان دائم با بازسازی‌های منازل تخریب شده هرچه سریعتر انجام شود و اکنون نیز باید مسئولان مربوطه از جمله بنیاد مسکن برای اسکان موقت آسیب‌دیدگان اقدامات فوری را انجام دهند.

پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

Re: آخرین اخبار از وضعیت زلزله در استانهای اردبیل و آذربایجا

پستتوسط montazer » يکشنبه مهر ماه 23, 1391 8:56 pm

.

سیلی سرما صورت زلزله‌زدگان را سرخ می‌کند

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی دمای هوا در بسیاری از مناطق زلزله‌زده را کمتر از صفر اعلام کرد و گفت: از امشب هوا در مناطق زلزله‌زده سردتر می‌شود.

امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده با اعلام این خبر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از امشب هوای کاملا پاییزی در آذربایجان شرقی و مناطق زلزله زده کاملا احساس می‌شود.وی افزود: با توجه به بارش برف و سفید پوش شدن ارتفاعات بزگوش و ساوالان، هوای سرد در منطقه حکم فرما خواهد شد.               

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا در استان از اوایل نیمه اول آبان ماه گفت: به ویژه بارش باران در منطقه افزایش می‌یابد.

وی دمای هوا در بسیاری از مناطق زلزله زده را کمتر از صفر اعلام کرد و گفت: ثبت دمای یک درجه بالای صفر در مناطقی نظیر سراب با هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا دلیلی بر این مدعا است.حسنعلی‌زاده ضمن تاکید بر ارتفاع بیش از 2 هزار و 500 متری بسیاری از روستاها در مناطق زلزله زده گفت: مطمئنا در این ارتفاعات هم اکنون نه تنها دمای زیر صفر بلکه بسیار سردتر از آن نیز قابل ثبت است.               

وی یادآور شد: به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در این ارتفاعات ثبت دما در آنها صورت نمی‌گیرد که در صورت امکان ثبت حتما دمای هوای بسیاری پایینی قابل رویت بود.



پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823


بازگشت به حوادث و بلایای طبیعی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان