سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
0
0

انتخاب بهترین دستکش کوهنوردی

3601 بازدید

دستکش کوهنوردی یکی از ضروری ترین موارد در تجهیزات تخصصی کوهنوردی است. انواع و برند های مختلفی از دستکش در بازار موجود است و همین امر ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود.

دستکش های زیر برای شرایط مختلف توصیه می شود :

کوهنوردی تابستانی

• دستکش های بیس پلار / سافت شِل
• دستکش های نیمه سنگین عایق و ضد آب
هر گاه از مسیر های برفی عبور می کنید، حتی در صورتی که هوا گرم است نیز نیاز به محافظت از دست های خود دارید. برای ابتدای صبح به دستکش های نیمه سنگین خود احتیاج خواهید داشت و با گرمتر شدن هوا می توانید از دستکش های بیس سبک خود استفاده کنید.

کوهنوردی و یخ نوردی زمستانی

• دستکش های بیس پلار / سافت شِل
• دستکش های نیمه سنگین عایق و ضد آب
• دستکش های سنگین عایق دو و پنج انگشتی
هنگام صخره نوردی یا اسکی تقریبأ همیشه باید دستکش به دست داشته باشید. در این مواقع بیشتر اوقات دستکش های نیمه سنگین را استفاده خواهید کرد.

اگر باد می وزید، هوا سرد بود و یا دستکش هایتان خیس بود می توانید از دستکش دو انگشتی سنگین بر روی دستکش های بیس خود استفاده کنید. همیشه در سفر های کوهنوردی برای مواقعی که دستکش هایتان گم و یا خیس شدند، دستکش های اضافی به همراه داشته باشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی سعی می کنید از صخره ای بالا بروید نوک انگشتان تان از سرما یخ زده باشد.

دستکش های بیس سبک

این دستکش ها بهترین گزینه برای هایکینگ، و یا استفاده بعنوان دستکش بیش در زیر دستکش هایی با عایق بیشتر هستند. این دستکش ها آزادی عمل لازم برای کار کردن با تجهیزات یا گره زدن را به شما داده و علاوه بر این بسیار تنفسی هم هستند. البته این دستکش ها گرم ترین نوع دستکش نیستند و اگر در یخ و برف کوهنوردی می کنید به یک جفت دستکش عایق برای استفاده بر روی آن ها نیاز خواهید داشت.

دستکش های نیمه سنگین

این دستکش ها باید گرم و ضد آب بوده و به شما آزادی عمل برای کار کردن با طناب یا سایر تجهیزات مثل کلنگ یخ نوردی را بدهد. البته این دستکش ها در عین حال نباید خیلی بزرگ باشند چون در این صورت نمی توانید هنگام صخره نوردی از آن ها استفاده کنید.

دستکش های عایق سنگین کوهنوردی

این دستکش ها گرم ترین نوع با بیشترین مقدار عایق هستند که بیشتر بصورت دو انگشتی ارائه می شوند تا انگشتان دست در کنار یکدیگر بوده و گرما را به راحتی از دست ندهند. این نوع دستکش ضد آب بوده و آزادی عمل بسیار کمی به کاربر می دهند و برای سخت ترین و سرد ترین شرایط ایده آل هستند.

 

برگرفته از : کانال کوهنوردی ، طبیعت گردی ، گردشگری

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nejatgar.com/?p=16021
اشتراک گذاری:
سینا
نجاتگر :: حاصل سال ها تلاش تیم امدادی نجاتگر براي ارتقای مهارت های امداد و نجات شما
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد انتخاب بهترین دستکش کوهنوردی

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.