سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
0
0

کیسه محافظ خرس چیست ؟

3420 بازدید

حضور و گردش در جنگل با وجود همه زیبایی ها ؛ با خطراتی همراه است. یکی از این خطرات، روبه‌رو شدن با حیوانات وحشی و گاهی گرسنه است که حضور ما در قلمروشان را نوعی تهدید تلقی می‌کنند.

اگر در هنگام پیاده‌روی در جنگل با یک خرس روبه‌رو شدید، در مرحله اول سعی نکنید فرار کنید، زیرا امکان اینکه خرس شما را تعقیب کند بیشتر می‌شود، سر جای خود متوقف شوید، معمولا فریاد زدن و تولید صدا باعث ترسیدن خرس می‌شود، پس بلند فریاد بزنید و محل را ترک می‌کند. اگر چند نفر هستید، به هم نزدیک شوید تا بزرگ‌تر به نظر برسید، حتی اگر کودک یا فرد نوجوانی همراه شماست، آن را روی شانه خود بگذارید تا قدتان بلندتر شود، با این کار خرس احساس ترس بیشتری نسبت به شما خواهد داشت.

اگر دیدید خرس روی دوپایش ایستاده اصلا نگران نشوید زیرا این یک تهدید از جانب خرس نیست، بلکه او می‌خواهد شما را بیشتر و بهتر بررسی کند. حالا اگر احساس می‌کنید که خرس حالت تهاجمی به خود گرفته است و قصد حمله کردن را دارد، خونسرد باشید و به صورت مورب سعی کنید آرام آرام از او دور شوید، به ‌هیچ‌وجه در چشمان او نگاه مستقیم نکنید و همان‌طور که گفته شد به ‌هیچ‌وجه شروع به دویدن نکنید زیرا خرس به راحتی به شما خواهد رسید.

اگر شما خرس را مشاهده می‌کنید که همراه با توله‌هایش است، به‌ هیچ‌وجه به سمت توله‌های خرس حرکت نکنید و به آرامی از آنها فاصله بگیرید، به این صورت خرس متوجه می‌شود که هیچ خطری توله‌هایش را تهدید نمی‌کند، پس به شما حمله نخواهد کرد.

استفاده از اسپری فلفل نیز در این مواقع کاربرد دارد. شما اگر به منطقه‌ای رفته‌اید که احتمال روبه‌رو شدن با خرس در آن اقلیم وجود دارد حتما با خود یک اسپری فلفل به همراه داشته باشید، زیرا با استفاده از آن می‌توانید خرس را از خود دور کرده و آرام محل را ترک کنید. البته به خاطر داشته باشید زمانی از اسپری فلفل در برابر خرس‌ها استفاده کنید که مطمئن هستید خرس می‌خواهد به شما حمله کند.

بیشتر بخوانید :  در چه مکان هایی نباید کمپ و چادر زد؟

کیسه محافظ خرس چیست ؟

در سفرهای طبیعت گردی امکان سرقت مواد غذایی شما توسط خرس، موش ها و سایر جانوران جونده وجود دارد.حتی ممکن است حیوانات به این واسطه به شما نیز حمله کنند . کیف های محافظ خرس (کیف های ضدبوی خوراک) به گونه‌ای هستند که بوی مواد غذایی را از بین می‌برند و در نتیجه توجه حیوانات را به خود جلب نمی کنند. تنها کافیست تا آنها را محکم به یک تکیه گاه ایمن مثل درخت ببندید.

این کیف ها و کیسه ها عمدتا با استفاده از فناوری کربن فعال تولید می شوند تا بوی مواد غذایی را به بیرون درز ندهند و از بین ببرند. همچنین در بیشتر مدلها ؛ تو دوزی این کیف ها کاملاً ضد نشت و عایق است و از جنس PEVA بوده که ماده‌ای غیرمضر، قابل استفاده برای حمل مواد دارویی و غذایی، بدون بو و دوست دار محیط زیست است.

 

منابع با تغییرات و اضافات : کوه سایت – کجارو

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nejatgar.com/?p=16577
اشتراک گذاری:
سینا
نجاتگر :: حاصل سال ها تلاش تیم امدادی نجاتگر براي ارتقای مهارت های امداد و نجات شما
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کیسه محافظ خرس چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.