در این نوشتار قصد داريم تا شما کاربران عزيز و علاقه مندان به سفر و طبیعت گردی را با چند ترفند ساده در سفرها و طبیعت گردی ها آشنا کنیم که در عين سادگي ممکن است مورد نياز شما قرار گيرد …

 

دست به سرکردن مزاحمین شبانه

اگر شما هم شب‌ها از حضور میهمانان ناخوانده (جانوران) در کنار کمپ خود ناراحت هستید بجای آلوده کردن محیط زیست با انواع حشره کش‌ها و تله‌های مختلف، کافی است ته ظرف غذا و روغن آن‌ها را در چاله‌ای کوچک خالی کنید و روی آن را با مقداری خاک بپوشانید.

 

لباس شویی طبیعی

برای شستشوی لباس‌ها در برنامه‌های چند روزه، با کندن یک حفره به شکل طشت و پهن کردن یک پلاستیک ذخیم درآن ظرفی مناسب برای شستشوی لباس‌ها خواهید داشت.

 

پاره نشدن گره قلاب هنگام ماهیگیری

برای اینکه نخ ماهیگیری از محل گره پاره نشود و ترک نخورد، بهترین راه خیس کردن نخ با آب دهان هنگام گره زدن است. این کار باعث خنک شدن نخ درمحل گره زدن می شود.

 

بارانی ارزان و موثر

برای اینکه در هزینه‌های طبیعت‌گردی خود صرفه‌جویی کنید می‌توانید بجای خرید بارانی‌های گران قیمت، یک کیسه نایلونی بزرگ در ساک خود داشته باشید. مسلما وقتی باران شروع شود قدر آن را خواهید دانست. با بریدن ته و گوشه‌های آن جایی برای دست‌ها و گردن ایجاد کنید و بپوشید.

 

چرا چادرها پس از مدتی آب می دهند؟

با اینکه شما هم مانند همه طبیعت مردان دیگر به نظافت وسایل شخصی اهمیت ویژه می‌دهید، چادر خود را با مواد شوینده نشویید. بلکه بهتر است برای تمیز نگه داشتن چادر خود از محلول آب و صابون استفاده کنید. این کار باعث می شود که لایه‌ای که مانع نفوذ آب می‌شود از بین نرود.

 

بهترین چاقو

بهترین چاقوها آن‌هایی هستند که از جنس کربن استیل می‌باشند. آن‌ها سریعتر تیز شده و دیرتر کند می‌شوند و زنگ هم نمی‌زنند.

 

جوراب خوب، جوراب بد !

در راهپیمایی‌های طولانی برای شکار از جوراب‌های وصله شده و یا آن‌هایی که پنجه و پاشنه دو لایه دارند استفاده نکنید. زیرا این جوراب‌ها هرچه بیشتر راه بروید، بیشتر پایتان را اذیت می‌کنند. بهترین جوراب‌ها، آن‌هایی هستند که مناسب فعالیت شما طراحی شده اند.

 

بوی ماهی

برای از بین بردن بوی بد ماهی از روی دستانتان بعد از اینکه یکبار دست‌های خود را با آب و صابون شستید، برای بار دوم بعد از صابون زدن به دست‌ها آن‌ها را نشویید و فقط با حوله خشک کنید.

 

آشپز خوب !

در هنگام آشپزی در طبیعت و کمپینگ‌ها می‌توانید با استفاده از یک تکه کاغذ آلومینیم در ماهی‌تابه طبخ خود را انجام دهید بدون اینکه مجبور به شستن ماهی‌تابه باشید.

 

ماهی‌های تنبل !

ماهی‌ها موجودات تنبلی هستند که اغلب در هوای گرم در سایه سر می‌کنند. بد نیست برای هدایت آن‌ها به ماهی‌تابه خود در روزهای گرم، سری به کناره‌های خنک و سایه گرفته آبگیرها بزنید.

 

با کمترین هزینه در سفر چادر بزنیم

 

خسته نشوید !

در جنگل بجای بالا و پایین رفتن بی علت از روی موانع مانند یک تنه درخت افتاده آن‌ها را دور بزنید. هم خسته نمی‌شوید و هم باتجربه تر به نظر می رسید!!!

 

سر تبر را سفت نگه دارید !

اگر تبرها در جای خشک باشند سر آن‌ها شل می‌شود و در هنگام کار ممکن است در بیاید و حتی باعث آسیب گردد. برای جلوگیری از این مشکل آن‌ها را از سر روی زمین مرطوب قرار دهید.

 

روشی دیگر برای شستشوی لباس ها در برنامه های چند روزه !

برای شستن لباس‌های خود، البسه را به همراه آب و مواد شوینده داخل یک کیسه نایلونی محکم ریخته و روی کوله پشتی یا در صندوق خودرو بگذارید. به این ترتیب لباس‌ها تا مقصد تکان خورده و خوب تمیز می‌شوند !

 

سیر و سرو، دشمن کک !

برای اینکه کمتر گرفتار کک شوید سیر بخورید. و اگر گرفتار این حشره مردم آزار شدید می‌توانید از تراشه‌های سدر و سرو برای دور کردن آن‌ها استفاده کنید.

 

چراغ‌قوه و کفش !

پیدا کردن کفش‌ها در تاریکی بسیار آسان تر از پیدا کردن چراغ‌قوه است. برای سهولت یافتن چراغ قوه در شب آن را در کفش خود بگذارید.