چگونه می توان شخصی را از مرگ حتمی نجات داد؟

از شما امدادگران، بسیجیان و دوستان گرامی تقاضا می شود کلیه مباحث مربوط به آموزش های امداد و کمک های اولیه را در این قسمت قرار دهید.

چگونه می توان شخصی را از مرگ حتمی نجات داد؟

پستتوسط sar » جمعه ارديبهشت ماه 29, 1391 5:21 pm

در یک رستوراني خانم ژولی پایش به  سنگی خورد وبا بشقاب غذا در دستش به زمین خورد،علت زمین خوردنش کفش جدیدش بود که هنوز به آن عادت نکرده بود.دوستان کمککرده و او را از زمین بلند و بر نیمکتی نشاندند و جویای حالش شدند.جواب داد حالشخوب است وناراحتی ندارد.

مهماندار بشقاب جدیدی با غذا به ایشان داد.خانمژولی بعد از ظهر خوبی را به اتفاق دوستانش گذراند و بسیار راضی به اتفاق همسرش بهخانه برگشتچند ساعت بعد همسر ژولی به دوستان تلفن کرد واطلاع داد که ژولی را به بیمارستان برده اند.خانم ژولی در ساعت 18 همان روز دربیمارستان فوت کرد. و پزشگان علت مرک را سکته مغزی    A.V.C (Accidentvasculaire cérébral)  تشخیص دادند.

چند لحظه از وقت خود را به مطالبی که در پی میآیند معطوف کنید، شاید روزی شما با چنین اتفاقی.برخورد کنید و بتوانید زندگی شخصی رانجات دهیدیک متخصص اعصاب (نرولوگ ) می گویدبعد از یک ضربهمغزی که منجر به خون ریزی رگی در ناحیه مغز شده،اگر شخص ضربه دیده را در زمانیکمتر از سه ساعت به بیمارستان برسانندامکان بر طرف کردن حادثه و نجات شخص بسیار زیاداست.

ولی همواره باید قادر به تشخیص حادثه بود و این عمل بسیار ساده استپزشک متخصص می گوید مهمترین وظیفه تشخیص حادثه خون ریزی مغزی است و بعد از تشخیص و قبل ازسه ساعت باید شخص را به پزشک  رساندمتخصص می گوید یک شاهد حادثه با آشنا بودن به علائم خون ریزی مغزی می تواند با سه سئوال ساده از مریض به سهولت او را نجاتدهد.اگر درآن رستوران یک نفر سئوالهای زیر را از ژولی کرده بود حتما“ ژولی زیبا وجوان اکنون زنده بود.

1 ــ از بیمار یا شخص ضربه مغزی خورده بخواهیدبخندد.

2 ــ از بیمار یاشخص ضربه خورده بخواهید دو دستش را بالا نگه دارد

3 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهیدیک جمله ساده را تکرار کند

مثلا“بگوید خورشید در آسمان بسیار خوب می درخشد.

اگر بیمار یا شخص ضربه خورده قادر بهانجام یکی از این کارها نباشد باید فوری اورژانس را خبر کرده و بیمار را بهبیمارستان منتقل کرده و به مسئول مربوطه عدم اجرای یک یا چند اعمال فوق را اطلا عداده تا ایشان پزشک را در جریان گذارد.

یک متخصص قلب و یا اعصاب می گوید اگر کسی اینایمیل را دریافت کند و حداقل آنرا برای ده نفر دیگر ارسال دارد،مطمئن باشد که درزندگی اش جان یک یا چند فرد را نجات داده است.
دست هایی که کمک می کنند
                                       مقدس تر

                                                     از لبهایی هستند که دعا می کنند.
                                                                                                                                                                                 

عضويت  / ورود

نماد کاربر
sar
کاربر عادي
کاربر عادي
 
پست ها : 26
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 4, 1391 7:59 pm
محل سکونت: تهران
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 172

بازگشت به آموزش کمک های اولیه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان