صدمات ناشی از ضربه سر را جدی بگیرید !!!

از شما امدادگران، بسیجیان و دوستان گرامی تقاضا می شود کلیه مباحث مربوط به آموزش های امداد و کمک های اولیه را در این قسمت قرار دهید.

صدمات ناشی از ضربه سر را جدی بگیرید !!!

پستتوسط montazer » يکشنبه آذر ماه 21, 1389 12:45 pm

.
[align=center]صدمات ناشی از ضربه سر را نادیده نگیرید[/align]


عوارض‌ ضربه‌ به‌ سر ممكن‌ است‌ جان‌ بیمار را به‌ خطر اندازند یا باعث‌ معلولیت‌ دایمی‌ شوند بنابر این با شناخت علائم آن میتوانید از خطراتی که در پی آن می آید جلوگیری کنید. اگر پس‌ از واردكردن‌ ضربه‌، شما شاهد بروز هر كدام‌ از علایمی‌ كه گفته میشود شدید هر چه سریعتر خود را به یک مرکز درمانی برسانید‌

وارد شدن ضربه به سر برای زنان و کودکان به مراتب خطرناک تر از مردان است و  تا هفته های بعد ممکن است این آسیب ادامه داشته باشد. پس از ضربه به سر با داشتن علائمی نظیر داشتن حالت تهوع و سردرد و تپش قلب سریعا به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید.

[align=center]
[/align]

در برخی موارد علائم شدیدتر بوده و با خونریزی مغزی همراه می شود. دکتر دانیل لابوتزیت استادیار مغز و اعصاب در دانشگاه برانکس نیویورک می گوید:‌ضربات وارد شده به سر منجر به نوسانات هورمونی در زنان می شود و ممکن است علائم آن حتی تا ماهها بعد از ضربه خود را نمایش دهند.

علائمی نظیر سردرد و گیجی که به مرور زمان بدتر هم می شود و می تواند منجر به خونریزی شود. تا زمانیکه شخیص‌ قطعی‌ نشده‌ باشد نباید هیچ‌گونه‌ دارویی‌ به‌ فرد، از قبیل‌ استامینوفن‌ یا آسپیرین‌ داد و بیمار باید تا زمانی‌ كه‌ خطر رفع‌ نشده‌ باشد در رختخواب‌ به‌ استراحت‌ بپردازد.




[align=left]ترجمه از سلامت نیوز- تخلیص ، انتخاب عکس : نجاتگر[/align]
پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

بازگشت به آموزش کمک های اولیه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان