آمارهای نظر سنجی نجاتگر : نمایش باورهای غلط جامعه

انجمن ارتباط میان کاربران و مدیران ، اخبار سایت ، اخبار تیم تجاتگر و ...

آمارهای نظر سنجی نجاتگر : نمایش باورهای غلط جامعه

پستتوسط admina » يکشنبه آبان ماه 23, 1389 10:12 pm

-

اول سلام

دوم این که صبرکردم آمارها به 50 رای برسه تا درصدهای نظرسنجی اعدادی رند باشن !!!

سوم هم این که به تصویر زیر به دقت توجه کنید :

[align=center]
(تصویر نتایج نظرسنجی سایت نجاتگر در ساعت 21 روز یکشنبه 23 آبان ماه 1389)
[/align]



شاید شما هم در این نظرسنجی شرکت کرده باشید . اگر شما یک امدادگر ، پزشک و یا یک فرد آموزش دیده باشید که خب قطعا باید جواب این مساله را بدانید .

پاسخ صحیحی که در این آمارگیری متاسفانه فقط 32 درصد آرا را به خود اختصاص داده است . 32 درصد ؛ آن هم از سایتی که اکثر مخاطبینش را قشر امدادگر ، پزشک و فعالین حوزه سلامت تشکیل داده اند و اگر این مورد در سایت نامربوطی قرار داده میشد قطعا پاسخ صحیح ، امتیاز کمتری را به خود اختصاص می داد.

بارها و بارها در همین سایت به این نکته اشاره شده که در هنگام برخورد با یک فرد در حال تشنج به چه صورت باید اقدام شود.


نگاهی به گزینه های نظر سنجی سایت می کنیم:


1- او را محکم گرفت تا تکان نخورد   با توجه به این که انرژی فرد در حال تشنج باید تخلیه شود ، لذا گرفتن او و ممانعت از عدم تکانهای ناشی از تشنج اقدامی ناصحیح و اشتباه می باشد . زیرا در صورت انجام این کار فرد مجددا به حالت تشنج بر می گردد .


2- جسمی بین دندانش قرار دهیم   متاسفانه اکثریت باورهای جامعه به این سمت معطوف شده که اگر فردی دچار تشنج شد ، باید جسمی را بین دندان او قرار داد تا مبادا به دندانهایش آسیبی برسد. اما آیا از دندان مهم تر وجود ندارد ؟؟؟ و اما آیا شما میتوانید در حین تشنج یک فرد جسمی را بین دندان او قرار دهید ، در حالی که در بیشتر حالات فک فرد قفل می گردد و یا بر اثر تکانهای شدید سر او به سرعت به این سمت و آن سمت حرکت می کند ؟؟؟ و آیا اگر نهایتا موفق به قرار دادن جسم بین دندانهای او شدید می توانید تضمین کنید که وی جسم را فرو نبرد و نبلعد تا باعث مسدود شدن راه هوایی وی شود ؟؟
برخی پیشنهاد کردند که انگشتان دستمان را بین دندان او قرار دهیم ، که البته خب امتحانش مجانیه  :idea:   :wink:

3- سر و گردن او را حمایت کنیم   و اما اقدام صحیح ؛ در اکثر کتب و توسط اکثر اساتید و پزشکان به این نکته توصیه شده که با توجه به حساسیت ویژه سر و گردن ، در مرحله اول باید از این قسمت حیاتی محافظت گردد . با توجه به تکانهای شدید فرد در حال تشنج احتمال کوبیده شدن سر وی به سطح زمین و یا اجسام خطرناک دور از انتظار نیست . پس شما باید سریعا اجسام خطرناک ، تیز و برنده را از اطراف فرد دور کنید و جسم نرمی (پتو ، بالش) را سریعا در زیر سر وی قرار دهید و در صورت موجود نبودن پتو و یا جسمی نرم دست خود را در زیر سر فرد قلاب کنید تا حفاظی برای وی باشد تا سرش به زمین کوبیده نشود ( البته بسیار مراقب دستان خود باشید تا آسیبی نبیند)

4-      به حال خود رهایش کنیم    این مورد هم که 14 درصد آرا را به خود اختصاص داده جای بحثی ندارد ، اگر قرار باشد که یک فرد دچار تشنج و یا هر آسیب و بیماری دیگری را به حال خود رها کنیم که دیگر نمیشود ناممان را گذاشت امدادگر و یا یک انسان ؛ حتی اگر کاری از دستمان برنیاد تماس با اورژانس 115 که کار سختی نیست !!! البته اگر منظورتان این هست که همان جا باشیم ولی نیاز به اقدام خاصی نیست و خود فرد پس از تشنج مجدد به حالت طبیعی قبل بر میگردد پس باید مورد آسیب های نخاعی و اسکلتی را هم بررسی کرد که در مورد قبل به آن اشاره شد ...

حتما نظر سنجی قبلی یادتون هست ؛ اون هم چیزی شبیه به همین ؛ از هر دوی این نظرسنجی ها می توان به ضعف آموزشهای عمومی امداد در سطح جامعه پی برد ...

موفق و سربلند باشید


نجاتگر :: نگاهی متفاوت به امداد و نجات

Admin-A
نماد کاربر
admina
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 119
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 21, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 19 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 6522

بازگشت به ویژه نجاتگر

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان