گزارش ویژه نشریه هلال مهر از پایگاه نجاتگر

انجمن ارتباط میان کاربران و مدیران ، اخبار سایت ، اخبار تیم تجاتگر و ...

گزارش ویژه نشریه هلال مهر از پایگاه نجاتگر

پستتوسط montazer » چهارشنبه آبان ماه 5, 1389 6:02 pm

.
[align=center]گزارش ویژه نشریه هلال مهر از بازدید تیم اعزامی تهران از پایگاه نجاتگر[/align]


نشریه هلال مهر ( نشریه رسمی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران) در شماره آبان ماه خود گزارش کامل بازدید تیم اعزامی اداره کل روابط عمومی جمعیت را از مسجد حضرت رقیه (س) ، پایگاه نجاتگر ، بخش های مختلف مجموعه و فعالیت های آنها درج نموده است .

در متن زیر شما را به خواندن گزارش دعوت می نماییم .


[align=center]همچنین شما می توانید جهت دریافت شماره آبان ماه نشریه هلال مهر بر روی لینک زیر کلیک نمایید


عضويت  / ورود

[/align]

[align=center]گزارشی از فعالیت های مختلف مسجد حضرت رقیه (س)

یک پایگاه داوطلبی فعال در محله شهرک ولی عصر(عج) شیراز[/align]

[align=justify]

برنامه زمانبندی سفر تیم اعزامی اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر به فارس را که تنظیم می کردم، به ذهنم رسید بازدیدی حضوری از مجموعه فعالیت های یکی از پایگاه های داوطلبی فعال در سطح شهر شیراز هم داشته باشیم. با مشورت حجت الاسلام و المسلمین بهادری کارشناس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس، مسجد حضرت رقیه(س) واقع در شهرک ولی عصر (عج) شیراز را انتخاب کردیم. بعد از مصاحبه های متوالی روز چهارشنبه 24 شهریور ماه و بعد از یک روز پرکار برای بچه های روابط عمومی مرکز و جمعیت استان، حول و حوش غروب بود که من و آقایان نصرتی، فرحانی نژاد و حسنی با پاترول اداره راه افتادیم به سمت شهرک ولی عصر(عج). وقتی رسیدیم اواسط نماز عشاء بود.

بچه ها نماز خواندند و بعد از نماز، امام جماعت مسجد حاج آقا فولادی توضیحات مبسوط خود را درباره فعالیت های مسجد شروع کرد. حجت الاسلام فولادی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق)ع( تهران، معاون تهذیب و اخلاق مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس و مسئول کانون طلاب جوان جمعیت هلال احمر شیراز است. از زبان او شنیدیم که: «هفت سال است که امام جماعت مسجد هستم. مسجد حضرت رقیه (س) یکی از مساجد خوب و فعال استان فارس است که مورد تائید و زبانزد همه مردم و مسئولان استان است. این مسجد در سال 1362 در زمینی به مساحت 2500 متر مربع احداث شد که البته قسمت اصلی آن در سال 1379 از محل کمک های نقدی بانی خیری به نام مرحوم حاج حسن صفر ساخته شد. »

در ادامه این بازدید و با حضور اعضای اصلی و مسئولان پایگاه مقاومت شهید تفاح، قسمت های اصلی مسجد حضرت رقیه (س) معرفی شد. عمده کارهای فرهنگی مسجد در طول سال از طریق کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت شهید تفاح انجام می شود. اهم این فعالیت های فرهنگی شامل مواردی مثل: بزرگداشت ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار(ع)، مناسبات خاص، اعتکاف، محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر قرآن کریم، سفرهای زیارتی و سیاحتی و ... می باشد. اما آن مناسبتی که حاج آقا فولادی با آب و تاب و احساسات مذهبی در موردش توضیح می دهد، برنامه سالگرد شهادت حضرت رقیه(س) است.

او می گوید: «شب شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع)، بیش از پنج هزار نفر از سراسر استان و حتی استان های دیگر به مسجد حضرت رقیه (س)می آیند و با نذر و نیازهای خود، از آن بانوی بزرگوار حاجت می گیرند. همین سجاده فرش های مسجد را هم فردی خریداری و اهداء کرده است که دختر خردسالش در این جالس شفا گرفته. اعتقاد خود من این است که همه ما بیمه دختر سه ساله ابی عبدالله (ع)هستیم. »

در ادامه بخش های مختلف پایگاه مقاومت شهید تفاح را بازدید می کنیم. اولین اتاق از سمت راست درب ورودی پایگاه، دفتر گروه امداد و نجات است. اعضای گروه ضمن انجام فعالیت های بشردوستانه و اجرای برنامه های آموزشی در زمینه امداد و نجات، با جمعیت هلال احمر شیراز همکاری دارند. جالب این است که این دفتر بزرگترین سایت امداد و نجات بسیجیان سراسر کشور را به آدرس WWW .NEJATGAR. COM و با قابلیت هفت زبان زنده دنیا راه اندازی کرده است.

از سینا بنافی سردبیر و مدیر سایت نجاتگر و امدادگر فعال جمعیت هلال احمر شیراز توضیحات بیشتری در زمینه گروه امداد و نجات پایگاه و فعالیت های آن می شنویم: «گروه امداد و نجات پایگاه مقاومت شهید تفاح (پایگاه امدادی نجاتگر) در سال 1383 و با هدف کمک رسانی به بسیجیان و عموم مردم، آموزش کمک های اولیه، ترویج فرهنگ کمک های اولیه و امداد در جامعه، آموزش الکترونیکی کمک های اولیه، ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و خدمت رسانی عمومی تاسیس گردید.

از جمله فعالیت های این پایگاه می توان به این موارد اشاره کرد: ویزیت رایگان افراد مستمند و بی سرپرست، بسیجیان و عموم مردم، آموزش کمک های اولیه عمومی و تخصصی، آموزش در سطح پایگاه ها و مراکز آموزشی، پشتیبانی تعدادی از پایگاه های مقاومت، تاسیس چند شعبه پایگاه امدادی وابسته در سطح کشور، آماده باش در تمامی مراسمات فرهنگی و مذهبی مسجد و پایگاه، امدادرسانی در تمامی مانورهای نظامی و اردوهای فرهنگی، برگزاری یادواره بزرگ شهدای امدادگر شیراز، راه اندازی برگترین پایگاه اینترنتی آموزش امداد و نجات بسیجیان کشور و طراحی پایگاه جامع اطلاع رسانی شهدای امدادگر استان فارس. »

سینا بنافی همچنین در خصوص سایت نجاتگر و مشخصات فنی و بخش های مختلف آن و نیز افتخارات و مقام های کسب شده می گوید: «با توجه به اهمیت ویژه آموزش کمک های اولیه و امداد در جامعه، پیشرفت و گستردگی دنیای الکترونیک و سایت های اینترنتی، در مهر ماه سال 1385 بر آن شدیم تا منسجم ترین پایگاه اینترنتی آموزش امداد و کمک های اولیه کشور و به ویژه پایگاه تخصصی آموزش امدادی بسیجیان را راه اندازی کنیم.

از جمله اهداف راه اندازی این سایت می توان به ترویج فرهنگ آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه در جامعه، جنبش نرم افزاری، پاسخگویی سریع به سوالات امدادی و شرعی بسیجیان و امدادگران، مقابله با تهاجمات فرهنگی، اطلاع رسانی عمومی، ترویج فرهنگ امدادگری، ایثار و معرفی شهدای امدادگر استان فارس اشاره کرد. به لطف خدا در همان تاریخ اقدام به طراحی، برنامه نویسی و ویرایش مطالب آموزشی نجاتگر کردیم تا اینکه پایگاه اینترنتی نجاتگر با نام مبارک تنها نجاتگر عالم هستی حضرت مهدی موعود(عج)، به صورت رسمی از نیمه شعبان سال 1386 آغاز به فعالیت کرد.

این پایگاه با بهره گیری از معتبرترین منابع اقدام به درج مقالات و مطالبی برای همه اقشار جامعه می نماید. مهمترین مطالبی که در پایگاه اینترنتی نجاتگر دیده می شود عبارتند از: آموزش امداد و کمک های اولیه، بانک مقالات امداد و نجات، احکام شرعی ویژه امدادگران، جهت یابی و آشنایی با قطب نما و GPS ، آشنایی با آتش سوزی ها و نحوه اطفاء حریق، داروشناسی، سایت اختصاصی شهدای امدادگر، آشنایی با مواد مخدر و قرص های روانگردان، بیماری شناسی، دفاع اتمی و همچنین آشنایی با حوادث و بلایای طبیعی.

از دیگر قسمت های سایت نجاتگر می توان به تالار گفتمان، بخش ویژه کاربران، بخش ویژه کودکان و نوجوانان، بانوان امدادگر، امدادگر همراه، بازی آنلاین، اتاق فکر و ایده، گالری عکس، امکان عضویت در سایت، ارسال خبرنامه ها و مقالات آموزشی به کاربران عضو، قسمت دانلود نرم افزارها و کتاب های آموزشی، پاسخگویی به سوالات امدادی کاربران، نظرسنجی و پیام کوتاه اشاره کرد. پایگاه خبری و اطلاع رسانی نجاتگر هم با بهره گیری از شش نفر خبرنگار این پایگاه، جدیدترین اخبار حوزه امداد و نجات، پزشکی سلامت و حوادث را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی درج می کند.

این پایگاه همچنین به منظور ویرایش و بازبینی مطالب سایت از کمک تعدادی از اساتید به نام جمعیت هلال احمر و پزشکان خبره بهره می گیرد. برای بازنویسی، ویرایش و طراحی این مطالب و همچنین برنامه نویسی و طراحی گرافیکی سایت نجاتگر بیش از دو هزار ساعت زمان مفید صرف شده است.

سایت نجاتگر در حال حاضر  توسط سرورهای قدرتمند ایرانی پشتیبانی می گردد. . سایت نجاتگر در سال گذشته در سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال، موفق به کسب رتبه اول پایگاه های اینترنتی خدماتی محتوایی در بخش سایت ها و وبلاگ ها شد. این سایت همچنین در سال 87 موفق به کسب مقام اول در مسابقات وبلاگ نویسی بسیجیان استان فارس گردید. »

بعد از توضیحات سینا بنافی، آقای نصرتی از همکاران اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از او می خواهد که با سایت جمعیت مرکز هم در ارتباط باشد.

دفاتر فرهنگی، تبلیغات، پشتیبانی، نیروی انسانی، مالی، روابط عمومی، فرماندهی و دفتر امام جماعت مسجد قسمت های بعدی پایگاه مقاومت شهید تفاح است که از آنها بازدید می کنیم. بعد از توضیحاتی که در خصوص سال تاسیس و جلسات هفتگی مجمع محبین حضرت رقیه (س) در منازل اهالی شهرک ولی عصر(عج) و نیز بخش بسیج خواهران می شنویم، بازدیدی هم از خیریه محبین حضرت رقیه (س) داریم.

این خیریه که دارای شماره ثبت و مجوز شرعی است، آمادگی خود را برای دریافت خیرات، صدقات، نذورات، رد مظالم، کفاره روزه، زکات فطره، سهم سادات و دیگر کمک های نقدی و جنسی نیکوکاران برای ارائه خدمات رفاهی، عمرانی، درمانی و فرهنگی به ایتام و مستمندان آبرومند اعلام نموده است. در جریان خلاصه ای از عملکرد این خیریه قرار می گیریم: تهیه اجناس مورد نیاز مددجویان و توزیع ماهانه، اهداء لوازم خانگی به نیازمندان، تهیه انواع لباس، کیف، کفش، لوازم التحریر و اقلام کمک تحصیلی دیگر، پرداخت کمک های نقدی ماهانه و هزینه جهیزیه به صورت نقدی و جنسی، انجام تعمیرات محل سکونت و ایزوگام منازل مددجویان، پیگیری امور درمانی و پرداخت هزینه های پزشکی، پرداخت وام قرض الحسنه به خانواده های تحت پوشش، تهیه کتب دینی و مذهبی و برگزاری مسابقات احکام، قرآن، تاریخ و ... و تشویق مددجویان، تشویق دانش آموزان تحت پوشش، اعزام مددجویان به اردوهای تفریحی و فرهنگی، پیگیری اشتغال برخی از مددجویان و یا ارائه آموزش های مختلف به آنها، تحویل ارزاق ماهانه به منازل مددجویان معلولف سالمند، نابینا و بیمار و همچنین سرکشی از خانواده های تحت پوشش و رفع مشکلات آنها درحد امکان.

زمان رفتن فرا می رسد. با خودم که فکر می کنم می بینم همه بندهای دستورالعمل سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای ایجاد پایگاه های داوطلبی در سطح محلات ، در این مسجد به صورت عملیاتی موجود است. هرجا که رنگ اخلاص، بی ادعایی، صفا و صمیمیت و کار برای رضای خدا به چشم می خورد، کارها عظمت می یابد. مسجد حضرت رقیه (س) به معنای واقعی کلمه یک پایگاه داوطلبی فعال در راستای نیات خداپسندانه و اهداف بشردوستانه است و همانطور که امام جماعت این مسجد می گفت: برکات مسجد حضرت رقیه(س) نه تنها شامل حال اهالی محل، بلکه شامل حال همه مردم شیراز و استان فارس می باشد.
[/align]


گزارش از : روابط عمومی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران - نشریه هلال مهر





پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

پستتوسط iabch » پنج شنبه آبان ماه 6, 1389 10:17 pm

جای تقدیر و تشکر داره از زحمات ویژه تمام دوستان مجموعه نجاتگر ، پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی و هیئت امنای مسجد حضرت رقیه (س)

از زحمات ویژه آقایان بنافی ، برزنده ، زاهدی ، زارع ، گلپرور و تمام دوستان پایگاه نجاتگر که حقا و انصافا بسیار زحمت کشیدن ، هم در عرصه مجازی و هم در عرصه آموزشی عملیاتی،  تشکر و قدردانی می کنم به نوبه خودم .   :twisted:

به هر حال کار بسیار سخت و طاقت فرسایی هست . از همین جا دست همتون رو می بوسم . به امید موفقیت های پی در پی

هر کاری که برای رضای خدا و بدون چشم داشت باشه قطعا نتیجه خواهد داد !!!   :P
چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی ؛ چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی .... یا اباصالح المهدی (عج)
نماد کاربر
iabch
همکار سايت
همکار سايت
 
پست ها : 146
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 15, 1386 12:00 am
تشکر کرده: 7 بار
تشکر شده: 7 بار
امتياز: 2998

پستتوسط gabarlo » يکشنبه مرداد ماه 23, 1390 11:26 pm

salam khob bod az tehran
نماد کاربر
gabarlo
کاربر جدید
کاربر جدید
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: يکشنبه مرداد ماه 22, 1390 12:00 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 11


بازگشت به ویژه نجاتگر

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان