کیف نجات خانواده

آشنایی با حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله ، طوفان وآموزش های مربوط به مقابله با آن

کیف نجات خانواده

پستتوسط montazer » سه شنبه مهر ماه 13, 1389 10:25 pm

.
[align=center]کیف نجات خانواده[/align]

   سلام خدمت دوستان و کاربران شبکه نجاتگر

مدتی هست که با بالا گرفتن تب و تاب وقوع احتمالی زلزله ، پیامدها و نگرانی های آن سوالات و ایمیل های زیادی به مجموعه نجاتگر ارسال شده و جستجوهای فراوانی از طریق موتورهای جستجوگر در سایت صورت گرفته و ما هم سعیمان بر آگاه سازی و راهنمایی در مورد فوق بوده است .

وقوع زلزله یک احتمال هست که در مورد قطعیت آن هیچ کس نمی تواند اظهار نظر رسمی کند و یا جو پرتنشی را به وجود بیاورد ، اما قطعا باید آماده بود و آموزش های لازم را فرا گرفت ، نه فقط خود بلکه تمام اعضای خانواده ...

در اینجا لازم دیدیم توضیحات بیشتری را در مورد آماده سازی و تجهیز یک جعبه نجات ضروری برای مقابله احتمالی با زلزله و سیل ارائه دهیم .

تجهیزات زیر را باید در مکانی امن و در دسترس نگهداشت تا در اسرع وقت و هنگام بروز حادثه از آن استفاده کرد .

شاید دوستانی که به نمایشگاه هفته دفاع مقدس و غرفه نجاتگر تشریف آوردند توضیحات این مورد را خوب به خاطر داشته باشند ، به خصوص دوستان کودک و نوجوان که در بازی های امدادی ما شرکت کردند و با تجهیزات کیت ضروری به خوبی آشنا شدند و هدایایی نیز دریافت نمودند  :wink:  :twisted:
    

[align=center][/align]

تهیه کیف نجات خانواده که کیف «زنده مانی» هم نامیده می شود یکی از مهم ترین اقدامات برای آمادگی افراد و شهروندان برای مقابله با زلزله محسوب می شود و هر کسی برای جان خودش ارزش قائل است اصولا باید برای این کار ساده اما پر ارزش اقدام کند. بالطبع محتویات کیف بویژه مواد غذایی و فاسد شدنی باید به تناوب بازدید و جایگزین شود.

ساده ترین وسایل برای تهیه کیف زنده مانی چنین است:

▪ جعبه کمک های اولیه: چسب زخم، گاز استریل، قرص تب بر و سرماخوردگی، قرص های مسکن نظیر آسپرین، پماد سوختگی، بتادین، باند رولی، دستمال و سنجاق قفلی، پنبه، باند کشی، قیچی، پنس، داروی ضدنفخ و سوزش معده، داروی ضداسهال و تهوع، ملین، ، اسپری سالبوتامول،قرص TNG ، سرم شستشو ، دستکش لاتکس، دستمال مرطوب، صابون و... .


مواد خوراکی و آب آشامیدنی: خوراکی های مغذی با ماندگاری بالا نظیر خرما، کشمش و خشکبار، بیسکویت، غذاهای کنسرو شده و یک بطری یک و نیم لیتری آب آشامیدنی برای هر نفر.


▪ ابزار ضروری: رادیو، چراغ قوه با باتری اضافی، کبریت، شمع، طناب، درب بازکن، چاقو چندکاره، کیسه های پلاستیکی، انبردست، کاغذ و خودکار، نخ و سوزن، ناخنگیر، آچار، الکل جامد، بیلچه، نقشه و... .


پوشاک، لوازم بهداشتی و ملزومات خواب: پتوی سفری سبک یا کیسه خواب و پلاستیک های محکم به عنوان زیرانداز، یک دست لباس گرم، لوازم بهداشتی نظیر صابون مایع و شوینده، کیسه فریزر، کیسه زباله، قرص کلر و... .


ملزومات ضروری برای افراد خاص نظیر سالمندان، کودکان و معلولان: شیر خشک، شیشه شیر، پستانک، پوشک بچه، داروهای خاص نوزاد، اسباب بازی، داروهای فشار خون، دیابت و تنگی نفس، دندان مصنوعی، سمعک و باتری آن، انسولین، لنز، عینک و... .


نجــــــــــاتــــــــــــــــگر


پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

بازگشت به حوادث و بلایای طبیعی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان