برنامه های هفته هلال احمر تشریح شد

از شما امدادگران، بسیجیان و دوستان گرامی تقاضا می شود کلیه مباحث مربوط به آموزش های امداد و کمک های اولیه را در این قسمت قرار دهید.

برنامه های هفته هلال احمر تشریح شد

پستتوسط montazer » يکشنبه ارديبهشت ماه 19, 1389 10:57 am

.
[align=center]برنامه های هفته هلال احمر تشریح شد[/align]

احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: در طول هفته بزرگداشت هلال احمر و صليب سرخ و بنا به نامگذاري سال به "همت مضاعف و كار مضاعف" توسط رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالي) اين جمعيت بر اساس ماموريت هاي خود در حوزه امدادو نجات،آموزش،درمان اضطراري،خدمات داوطلبانه و فعاليت هاي جوانان در سطح كلان شهر تهران و شهرستانهاي استان تهران،برنامه ها و طرح هاي گوناگوني را اجرا مي کند.

وی ادامه داد: روز جمعه هفدهم اردبيهشت يعني طليعه اين هفته،اعضاي داوطلب و جوانان جمعيت هلال احمر در مراسم سياسي- عبادي نمازجمعه تهران و در سراسر شهرستان هاي استان تهران حضور خواهند داشت، همچنين در صبح اين روز ،اعضاي برگزيده شاخه جوانان جمعيت هلال احمر در آيين افتتاحيه " نهضت پيشاهنگان هلال سرخ" كه در محل برج ميلاد برگزار ميشود، شركت خواهند كرد.

معاون رئيس جمعيت هلال احمر و مديرعامل استان تهران در ادامه تشريح برنامه هاي هفته هلال احمر گفت: در راستاي اجراي ماموريت اين جمعيت در مورد اشاعه آموزش هاي عمومي امداد و كمك هاي اوليه، آموزش هاي مذكور با شعار "جمعه ، ايمان و ايمني" در محل هاي اقامه نماز جمعه در روزهاي 17و24 ارديبهشت ماه ارائه خواهد شد.

صادقی  همچنين تصريح كرد : از آنجا كه ارائه آموزش و ايجاد مهارت هاي لازم يكي از مهمترين عوامل ارتقاي توانمندي افراد و كاهش اثرات در هنگام بروز حادثه است،اين جمعيت اولويت خودرا بر اين برنامه گذارده است.لذا از جمعه 17 اردبيهشت تا جمعه 24 ارديبهشت در مكان هاي نماز جمعه و نيز در طول هفته در سطح ادارات و مجتمع هاي مسكوني، مباحث آموزش امداد و كمك هاي اوليه ارائه خواهد شد.

بر اين اساس مديران محترم دستگاه هاي اجرايي و ستادي شهر تهران و روساي محترم ادارات در شهرستان هاي استان تهران ،همچنين مديران محترم مجتمع هاي مسكوني مي توانند با برقراري تماس با شعب جمعيت هلال احمر ، نسبت به برگزاري اين آموزش ها هماهنگي هاي لازم را به عمل آورند، البته مباحث آموزش امداد كمكهاي اوليه در سطوح عمومي تا تخصصي در طول سال و توسط شعب جمعيت ارائه مي شود.

[align=center][/align]

گفتني است آموزش هاي مذكور در طول هفته به صورت رايگان ارائه شده و عوامل آموزش مجهز به لباس فرم، كارت شناسائي و تجهيزات كمك آموزشي هستند.

صادقي در ادامه تشريح برنامه هاي بزرگداشت هفته هلال احمر گفت: از آنجا كه فعاليت ها در جمعيت هلال احمر عمدتا داوطلبانه است و حوزه فعاليت داوطلبان در واقع حلقه اتصال نياز نيازمندان و توان توانمندان است، لذا مراكزي تحت عنوان" خانه داوطلب" طراحي شده است كه داوطلبان و عزيزان اهل خير ، بر اساس تقسيم بندي گروهي ، در اين مراكز حضور يافته و پروژه هاي داوطلبي را اجرا مي كنند. پروژه هايي همچون "هماي رحمت" كه آذوقه و خواروبار به نيازمندان اهدا مي شودو در ايام ماه مبارك رمضان و طرح " فروغ مدرسه" كه لوازم التحرير و كيف اهدا مي گردد و طرح ملي " فرشتگان رحمت" كه در ايام سال نو لباس اهدا مي گردد.

در اين هفته تعدادي از خانه هاي داوطلبي در سطح كلان شهر تهران و شعب جمعيت استان فعاليت خود را آغاز خواهندكرد.لذا داوطلبان و خيرين مي توانند با عضويت در حوزه داوطلبان جمعيت نسبت به انجام كارهاي بشر دوستانه و عام المنفعه گام مناسبي بردارند.

گفتني است اولين خانه داوطلب جمعيت هلال احمر در خيابان پسيان تهران سال پيش فعاليت خود را آغاز كرد و هم اكنون يك از مراكز فعال در زمينه كارهاي خيريه و داوطلبانه است.

مدير عامل هلال احمر استان تهران همچنين توضيح داد كه بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط مبادي ذي ربط در كلان شهر تهران گسل هايي وجود دارد و در مورد وقوع زمين لرزه ، ابعاد وچگونگي آن احتمالاتي ارائه شده است، لذا اين جمعيت بر اساس ماموريت هاي ذاتي خود ، علاوه بر آموزش عمومي شهروندان براي مقابله و كاهش اثرات بلاياي طبيعي ،برنامه ايجاد ، تجهيز و آماده سازي پايگاه هاي امدادي درون و برون شهري را مد نظر قرار داده است.بر اين اساس در هفته هلال احمر اولين پايگاه امدادي درون شهري تهران در منطقه 22 در جوار پارك چيتگر با تجهيزات لازم و كادر امدادي مورد نياز به بهره برداري خواهد رسيد.

همچنين ساختمان هاي "سراي امداد گران " كه اسكان اضطراري در راه ماندگان و مسافرين را برعهده دارد در پايگاه امداد جاده اي آبعلي به بهره برداري خواهد رسيد.

گفتني اين پايگاه ها علاوه بر امداد رساني به هنگام بروز حادثه و تصادف در جاده ها ، اسكان اضطراري و تغذيه در راه ماندگان و مسافرين را انجام مي دهد به صورتي كه صدها و هزاران نفر از اين خدمات بهره برده اند،از جمله در روز هاي پر برف زمستان 86، ده ها هزار نفر در اين پايگاه اسكان داده شده و پذيرايي شدند.

وي گفت : از ديگر طرح هاي مهمي كه اجراي آن در اين هفته آغاز خواهد شد، طرح تشكيل " تيم درمان داوطلبي بيمارستان صحرايي " است كه حدود 100نفر كادر پزشگي اعم از پزشكان متخصص و پرستاران و ساير عوامل مورد نياز در يك بيمارستان صحرايي را در بر مي گيرد ،گفتني است همه عوامل از داوطلبان فعال جمعيت هلال احمر هستند.

همچنين طرح تشكيل تيم هاي امدادي كانون هاي طلاب و دانشجويان جمعيت هلال احمر با حضور اعضاي افتخاري و فعال كانون هاي طلاب علوم ديني و دانشجويان فرهيخته دانشگاه ها نيز در همين هفته اجرا خواهد شد.

افتتاح مركز آموزش هاي تخصصي امدادونجات در مجتمع امدادي شهرستان ورامين ، فراخواني پيشنهادات پروژه هاي خيرخواهانه داوطلبي ، اجراي مانور امداد ونجات در دانشگاه تربيت معلم كرج ، برگزاري مرحله استاني مسابقات " رقابت مهر" بين اعضاي جوان جمعيت هلال احمر ، آغاز اجراي طرح " اعزام كاروان هاي نيكوكاري" نيز از ديگر برنامه هاي اين جمعيت در هفته بزرگداشت هلال احمر است.

احمد صادقي در پایان  نامگذاري روز هاي هفته بزرگداشت هلال احمر را بر اين اساس بيان كرد؛

* شنبه 18 ارديبشهت روز" امداد و نجات"

* يكشنبه19 ارديبهشت روز " خدمات داوطلبانه"

* دوشنبه20 ارديبهشت روز "جوانان"

* سه شنبه 21 ارديبهشت روز" خدمات پزشكي"

* چهارشنبه22 ارديبهشت روز" درمان و توانبخشي"

* پنج شنبه 23 ارديبهشت روز " آموزش همگاني "

* جمعه 24 ارديبهشت روز " هر خانواده يك امدادگر"



منبع : خبرگزاری برنا

پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

بازگشت به آموزش کمک های اولیه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان