خصوصیات بمب های فسفری

مطالب مربوط به حملات اتمی،شیمیایی ،میکروبیولوژی و راههای دفاع از این حملات را در این قسمت قرار می گیرد.

خصوصیات بمب های فسفری

پستتوسط bahoosh » سه شنبه دي ماه 24, 1387 11:10 am

-
بمب های فسفری

بمب هاي فسفري در گذشته توسط نيروهاي انگليسي و آمريکايي در عراق مورد استفاده قرار گرفت ، و با وجود آن که زخم هاي بسيار شديد و ناهنجاري روي بدن قربانيان ايجاد مي کند.
يک متخصص سلاح در ارتش رژيم اشغالگر صهيونيستي مي گويد که اين بمب ها بسيار خوب به نظر مي آيند و با ايجاد مقادير بسيار زياد دود نيروهاي فلسطيني را کور و سربازان ما را قادر به حرکت مي سازد. اسراييل پذيرفته است که در جنگ سال 2006 عليه لبنان از اين بمب ها استفاده کرده است. اين سلاح از جنگ جهاني دوم به صورت عاميانه "Willy Pete" ناميده مي شد. فسفر سفيد به صورت وسيعي در جنگ ويتنام استفاده شد.

بر اساس معاهده 1980 ژنو، نبايد از فسفر سفيد به عنوان سلاح در مناطق غير نظامي استفاده کرد ؛ اما هيچگونه مانع و قانون بين المللي در برابر استفاده از اين سلاح به عنوان يک پوشش براي پنهان کردن فعاليتها و تحرکات نظامي يا مشخص کردن يک منطقه وجود ندارد.
اما "چارلز هي من" (Charles Heyman) کارشناس امور نظامي و افسر بازنشسته ارتش انگليس مي گويد: "در صورت استفاده تعمدي از فسفر سفيد عليه مردم يا گروهي از افراد، بررسي اين امر به لاهه منتهي مي شود. فسفر سفيد مي تواند به عنوان سلاح کشتار جمعي به شمار بيايد. قطرات فسفر در صورت تماس پوست را خواهد سوزاند".

اين بمب ها هنگام انفجار زخم هاي بسيار عميقي را در کساني که در معرض آن قرار بگيرند ايجاد مي کند و همچنين با انفجار اين بمب ها، تک تيراندازان و کساني که تله هاي انفجاري را از دور کنترل مي کنند، مجبور مي شوند پناه بگيرند.
فسفر سفيد ؛ پوشش شيميايي فعاليت هاي نظامي که مي تواند تا استخوان را بسوزاند و هنگام قرار گرفتن در معرض اکسيژن به رنگ زرد مي سوزد و دود غليظي ايجاد مي کند.

اين ماده براي ايجاد پوشش جهت انجام فعاليت هاي نظامي يا سوزاندن استفاده مي شود، که مي تواند به عنوان سلاحي براي ايجاد زخم هاي و سوختگي هاي بسيار خطرناک و عميق مورد استفاده قرار بگيرد. سوختگي با فسفر معمولا از نوع درجه 2 يا 3 مي باشد و تا هنگامي که فسفر از روي محل تماس برداشته نشود به سوزاندن ادامه مي دهد و رسيدن اين ماده به استخوان مسئله اي عجيب نيست.

پيوست ها
israeli-bomb2.jpg
بمب های فسفری پس از انفجار
israeli-bomb2.jpg (33.44 KiB) بازديد 2096 بار

برای نویسنده این مطلب bahoosh تشکر کننده ها:
montazer (شنبه بهمن ماه 22, 1390 6:12 pm)
رتبه: 33.33%
 
نماد کاربر
bahoosh
كاربر فعال
كاربر فعال
 
پست ها : 59
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 15, 1386 12:00 am
تشکر کرده: 2 بار
تشکر شده: 4 بار
امتياز: 1487

پستتوسط soli » جمعه فروردين ماه 20, 1389 8:28 am

بسیار جالب و مفید
نماد کاربر
soli
کاربر جدید
کاربر جدید
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: جمعه فروردين ماه 19, 1389 12:00 am
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 20


بازگشت به دفاع اتمی و شیمیایی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان