بمب کثیف چیست ؟؟؟

مطالب مربوط به حملات اتمی،شیمیایی ،میکروبیولوژی و راههای دفاع از این حملات را در این قسمت قرار می گیرد.

بمب کثیف چیست ؟؟؟

پستتوسط montazer » شنبه خرداد ماه 18, 1387 11:34 pm

.
بمب کثیف چیست ؟؟؟
[align=justify]
از زمان اختراع مواد منفجره تاکنون تلاش زیادی برای افزایش توان تخریبی و کشتار این سلاحها صورت پذیرفته. از جمله انتشار باکتری و میکروب های کشنده و یا مواد شیمیایی توسط انفجارهای ساده.

از جمله ژاپنی ها در جنگ دوم بر سر مردم چین کک های حاوی میکروب طاعون می انداختند. این کک ها در ظروف مخصوص ساکی به نحوه مخصوصی بسته بندی شده بودند!
[/align]

[align=center][/align]

[align=justify]
اما بمب کثیف در واقع منظور ترکیب کردن زباله های هسته ای مثلا پسماندهای نیروگاه اتمی با قدرت انفجاری یک بمب معمولی است. تصور کنید یک موشک میان برد بالستیک به جای ۸۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری ۵۰۰ کیلوگرم حمل کند و ۲۰۰ کیلوگرم بقیه را زبالههای بسیار خطرناک اتمی که تشعشعات مرگبار دارند حمل کند.

چنین انفجاری ضمن آنکه از نظر تکنولوژیکی بسیار ساده است ، بسیار میتواند مخرب باشد و یکی از کشنده ترین سلاح های کشتار جمعی به حساب می آید.  :?   :?

این خطر وجود دارد که این گونه تسلیحات توسط تروریستها و بر ضد امنیت جهانی بکار روند. هیچ کس نمیتواند بگوید که ابعاد چنین فاجعه ای تا کجا خواهد رفت. اگر دولتهای جهان سوم که نظارت کمتری بر تسلیحات خود دارند به پسماند های اتمی و یا سوخت بمب اتمی دسترسی پیدا کنند ، چنین خطراتی منتظر جهان و امنیت آن خواهد بود.

[/align]

[align=left]منبع : پايگاه اطلاعات مواد منفجره[/align]
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

بازگشت به دفاع اتمی و شیمیایی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان