عمليات نفس گير در آتش و دود + تصاوير

مطالب مربوط به آتش، گروههای آن و نحوه ی اطفاء حریق آنها در این بخش قرار دارد.

عمليات نفس گير در آتش و دود + تصاوير

پستتوسط montazer » يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1393 8:10 pm

.



آتش سوزی سفره خانه سنتی در خیابان شریعتی با تلاش آتش نشانان و نجات 29 نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی به خیر گذشت.     


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک قهوه خانه سنتی و دود گرفتگی شدید ساختمان مجاور آن ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 9:10 امروز زنگ ایستگا ه های 73، 53، 2، 18 و 40 را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله با تجهیزات ویژه همراه 2 دستگاه بالابر و خودروهای دستگاه تنفسی و تشک نجات به سوی محل حادثه در خیابان شریعتی، پایین تر از سه راه ملک حرکت کردند.

امیر مهدیانی مدیر منطقه 6 عملیات که لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت دراین باره اظهار گفت: با رسیدن نیروهای عملیات مشاهده شد آتش سوزی از طبقه دوم یک قهوه خانه سنتی آغاز شده و درحال سرایت به مغازه های مجاور و واحد های مسکونی بالای سفره خانه بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع برق و گاز ایمن سازی های اولیه را انجام دادند و گروه دیگر اقدام به آبرسانی و خاموش کردن آتش سوزی کرده و با بستن دستگاه تنفسی برای نجات ساکنین مجتمع که در محاصره دود بودند اقدام کردند.

وی افزود: آتش نشانان با استفاده از بالابر هیدرولیکی به پنجره های طبقات نزدیک شده وتعدادی از ساکنان را چند کودک هم در میان آنها دیده می شد را از اتاق های دود گرفته خارج کرده و به سطح زمین انتقال دادند.

مهدیانی با اشاره به عملیات حساس و نفسگیر آتش نشانان خاطرنشان کرد: در زمان جستجوی محبوسین احتمالی توسط آتش نشانان، معلوم شد برخی از ساکنان برای فرار از میان دود و آتش به پشت بام پناه برده بودند که متاسفانه درب پشت بام بسته بوده و کلید آن نزد سرایدار مانده بود و افراد گرفتار در دود در وضعیت بدی قرار گرفته بودند.

وی افزود: با توجه به تعداد طبقات زیاد، آتش نشانان به سرعت کلید را از سرایدار تحویل گرفته و به یاری ساکنان شتافتند و همگی را به فضای باز و سپس با استفاده از نردبان به سطح زمین منتقل کردند.مدیر منطقه 6 عملیات تاکید کرد: آتش نشانان در میان دود غلیظ ساختمان دو زن و دختر نوجوان را یافتند و با احتیاط کامل آنان را نیز به سلامت خارج کردند.گفتنی است؛ علت این آتش سوزی در دست بررسی است

























پایگاه اینترنتی نجاتگر :: مدرسه الکترونیکی آموزشهای امداد و نجات
نماد کاربر
montazer
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست ها : 606
تاريخ عضويت: چهارشنبه شهريور ماه 27, 1386 1:00 am
محل سکونت: شیراز
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 23 بار
امتياز: 17823

بازگشت به آتش و اطفاء حریق

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان