كمك‌های اوليه به كودك مبتلا به آسم

از شما امدادگران، بسیجیان و دوستان گرامی تقاضا می شود کلیه مباحث مربوط به آموزش های امداد و کمک های اولیه را در این قسمت قرار دهید.

كمك‌های اوليه به كودك مبتلا به آسم

پستتوسط sb125 » دوشنبه اسفند ماه 26, 1392 11:30 am

.


كمك‌های اوليه به كودك مبتلا به آسم



امروزه با وجود داروهای موثر، آسم كودكان قابل كنترل است ولی اشكال در تنفس كه با سرفه همراه است، بازدم صدادار و خستگی كودك به دنبال فعالیتی شدید و لب‌‌های كبود او گویای آن است كه نیازمند مراقبت بیشتری است...

تشخیص به موقع با تست‏های آلرژی كه معلوم می‏كند طفل به كدام ماده حساسیت دارد، مثمرثمر است اما فراموش نكنید كه بهترین خدمت ما به كودكمان آن است كه اگر سابقه آلرژی داریم از همان دوران بارداریمان مواد آلرژیك را از زندگی حذف كرده و حتی پس از تولد نوزاد و در شش ماه نخست زندگی فقط بچه‌ها را با شیر خود تغذیه كنیم اما آنچه باید در مورد كودك مبتلا بدانیم:

• كودكان آسمی باید از بیماران مبتلا به عفونت‏های تنفسی، گرد و غبار و مواد محرك مثل خوش‌بوكننده‏ها، حشره‏كش‏ها، دود اگزوزها و دود آتش دور باشند.

• از كشیدن سیگار در اتاق به خصوص در فصل پاییز و زمستان به شدت اجتناب كنید. متاسفانه برخی والدین گمان می‌كنند كه اگر خارج از اتاق، سیگار بكشند دیگر زیانی به اطرافیان وارد نمی‌كنند در صورتی كه پژوهش‌ها نشان می‌دهد یك فرد سیگاری تا دو ساعت پس از كشیدن سیگار در هوای بازدم خود بیش از سه هزار و 500 ماده سمی ناشی از دود سیگار در فضا پخش می‌كند.

• او را از چنین محیطی كه احتمالا در آنجا دچار حمله آسم خواهد شد دور كرده، به محیط سالم ببرید و روی زانویتان نشانده و در حالی كه به او قوت قلب می‌دهید اگر دارویی دارد، كمك كنید تا طبق دستورالعمل استفاده كند و او را با دارویش آشنا سازید.

در صورتی که بهبودی حاصل نشد با آمبولانس تماس بگیرید.






Source : Raro.ir
لبخند تو را دیر زمانی است ندارم ؛
یک بار دگر خانه ات آباد بگو " سیب "
نماد کاربر
sb125
همکار سايت
همکار سايت
 
پست ها : 215
تاريخ عضويت: پنج شنبه شهريور ماه 28, 1386 1:00 am
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 8 بار
امتياز: 4770

بازگشت به آموزش کمک های اولیه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان