سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
0
0

چگونه از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم ؟ – قسمت دوم

2147 بازدید

در قسمت اول این مقاله خواندیم که خطوط هوایی در اطراف جهان هم اکنون ۲.۵ میلیارد مسافر در سال حمل می‌کنند و علیرغم خطرهای بالقوه موتورهای جت در آسمان وسفر درچند مایلی بالاتر از زمین ودرون یک قطعه فلز سنگین-این مسافرتها بطرز شگفت انگیزی ایمن هستند.

در واقع احتمال اینکه در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبرو شویم ۱ در ۹ میلیون میباشد. البته اشتباهات زیادی در ارتفاع ۳۳۰۰۰ پایی بالای زمین میتواند اتفاق بیافتد و اگر بد شانسی شما در حدی باشد که در حین مسافرت چنین چیزی اتفاق بیافتد تصمیمی که میگیرید میتواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.بخاطر داشته باشید که حدود ۹۵ درصد از سوانح هواپیماها نجات‌یافتگانی دارند بنابراین چنان‌چه بدترین چیز اتفاق بیافتد بدشانسی شما به بدی که فکر میکنید نخواهد بود.

در ادامه می خوانیم:

16- همانطور که لازم است پس از سقوط خونسرد بمانید:

باید مراقب باشید که اسیر احساسات و ترس منفی نشوید.این موارد تاثیر زیادی در عدم توانایی در جهت واکنش مثبت و مناسب در چنین شرایطی دارد.بعنوان مثال شخصی ممکن است که بجای حرکت بسمت در خروجی در صندلی خود باقی بماند.مراقب این مورد در شخصی بغل دستی خود یا سایر همسفران باشید.

17- یک استثنا برای قانون “همه چیز را رها کنید”:

(نکته شماره 10) برداشتن یک ژاکت یا پتو است.اگر قرار باشد که مدت زیادی در لاشه هواپیما بمانید پوشش مناسب ممکن است زندگیتان را نجات دهد. 18-اگر بتوانید یک بالش یا شئی نرمی شبیه آن پیدا کنید که سرتان را در هنگام برخورد محافظت کند از آن استفاده کنید.

19- بسیار اتفاق افتاده است که اشخاص فراموش میکنند که چگونه کمربند خود را پس از سانحه باز کنند:

به حد کافی بنظر آسان می آید اما در شرایطی که گیج و مبهوت هستید غریزه اولیه شما سعی در فشار دادن کلیدی میکند همانطور که در یک اتومبیل این کار را میکنید.اگر با انجام این کار باز نشود بآسانی دچار ترس و واهمه میشوید.قبل از برخورد ذهنتان را آماده کنید که چگونه آنرا با سرعت و آسانی باز نمایید.

20- بار دستی خود را زیر صندلی جلویی خود قرار دهید.این کار از لغزیدن پایتان بزیر صندلی جلوگیری میکند.

21- اشیا تیز از قبیل: قلم-مداد وشبیه آنها راقبل از برخورد ازجیبهای خود دور کنید

بهتر اینست که در هیچ شرایطی آنها را حمل نکنید.تقریبا هر چیز جداشدنی در هواپیما در حادثه سقوط میتواند تبدیل بیک شئی مرگبار شود.

22- اگر چیزی برای خیس کردن پارچه(برای جلوگیری از تنفس دود) ندارید میتوانید از ادرار خود استفاده کنید.عدم نزاکت در چنین مواقعی کاملا قابل قبول است.

23 – از پوشیدن پارچه های سنتتیک(الیاف مصنوعی) در هنگام سفر با هواپیما خودداری کنید.اگر کابین آتش بگیرد این مواد با ذوب شدن خود به پوست میچسبند.

24 – از مصرف الکل در قبل و در حین پرواز خودداری کنید.الکل توانایی فرد را در واکنش سریع و منطقی در حین سقوط و خروج از هواپیما تحت تاثیر قرار میدهد.

25- هیچ‌گاه بچه های کوچک را روی زانوان خود قرار ندهید:

اگرچه این کار از خرید یک صندلی دیگر ارزانتر است اما در صورت گرفتن آنها با دست هیچ تضمینی برای نجات جان آنها وجود ندارد.صندلی برای کودک خود بگیرید واز یک سیستم مناسب جهت محکم کردن وی استفاده کنید.

26 – در کف هواپیما ننشینید:

اگر در کابین دود وجود دارد سعی کنید تا در ارتفاع پایین قرار بگیرید اما هیچگاه در کف کابین نخزید.احتمال دارد که توسط سایر مسافرانی که در حال تلاش برای خروج از هواپیما در شرایط دید کم هستند لگدکوب یا زخمی شوید.

27 – سایرین را هل ندهید:

خروج با نظم شانس زنده ماندن همه را افزایش میدهد.اگر ترسیده باشید و دیگران را هل دهید ممکن است با عکس العمل تلافی جویانه آنها مواجه شوید.

28- در هنگام فرود در آب تا قبل از خروج از هواپیما جلیقه نجات خود را باد نکنید.در صورت انجام آن ممکن است که داخل هواپیما گیر کرده و از بین بروید.

29 – بازرسان سوانح هوایی مرتبا از زخمیانی نام میبرند که هر دو پای آنها از ناحیه زیر زانو شکسته است:

وجود پاهای شکسته باعث اشکال در توانایی خروج از هواپیما میشود .این مورد در اثر حالت “بریس” بوجود می آید که باعث قرار داده شدن پاها در زیر صندلی جلویی میشود.در زمان برخورد پاها بسمت جلو میپرند و قسمت عقب صندلی جلویی باعث شکستن آنها میشود.پاهایتان را بصورت مستقیم در جلو خود قرار دهید…

[alert type=”info”]

نویسنده : خلبان بهروز مدرسی

[/alert]

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nejatgar.com/?p=672
اشتراک گذاری:
سینا
نجاتگر :: حاصل سال ها تلاش تیم امدادی نجاتگر براي ارتقای مهارت های امداد و نجات شما
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد چگونه از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم ؟ – قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.