سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
سرنوشت مصدوم در دستان کسی است که اولین پانسمان را انجام می‌دهد. (نیکلاس سن) آموزش کمک های اولیه
0
0

هنگام ترکيدگي لاستيک خودرو چه کنيم ؟

4833 بازدید

ترکیدن لاستیک در حین رانندگی به شدت خطرناک است ؛ در اکثر اوقات دستپاچه شدن و ترس ناگهاني راننده باعث بروز حادثه هاي سخت و تشديد آسيب ها خواهد شد .

بنابراین اگر دچار این حادثه شدیم باید حواسمان به چند نکته باشد

.

  • حفظ آرامش اولین قدم است.
  • هرگز فرمان را به طور ناگهانی به سمت خاصی نچرخانیم و یک‌مرتبه ترمز نکنیم و اجازه ندهیم خودرو از مسیر اصلی منحرف شود.
  • پایمان را از روی پدال گاز برنداریم و به آرامی به آن ضربه بزنیم؛ اگر ترافیک اجازه می‌داد، سعی کنیم خودرو را به آرامی به کنار خیابان ببریم.
  • وقتی خودرو را در نقطه امنی متوقف کردیم، ترمز دستی را بکشیم و چراغ هشداردهنده را روشن بگذاریم.

لاستيک خودرو

عواملی که در ترکیدگی لاستیک تاثیر دارند عوامل مختلفی هستند که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استفاده بیش از حد از لاستیک: یکی از عواملی که معمولا باعث می‌شود راننده در مواقع بسیار بد، دچار ترکیدگی لاستیک شود عدم توجه به عمر لاستیک هاست. همه لاستیک‌ها عمر مفید دارند و نهایتا چند ماه پس از عمر اعلام شده می‌توان از آنها بهره برد. اما بعضی از رانندگان تا زمانی که این لاستیک کار دستشان ندهد، آن را کنار نمی‌گذارند و لاستیک با نازک شدن و از بین رفتن مواد آن، می‌ترکد و راکب را دچار سوانح خطرناکی می‌کند.

۲- لاستیک استاندارد نیست: یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود حتی لاستیک‌های تازه خریداری شده بترکند و راننده را دچار سانحه کنند، استاندارد نبودن لاستیک است. به طور مثال راننده‌ای برای اینکه بتواند هزینه کمتری برای لاستیک بپردازد، از لاستیک‌های فله‌ای و یا غیر استاندارد و تایید نشده خریداری می‌کند و انتظار دارد همانند لاستیک‌های استاندارد و تایید شده، از این لاستیک‌ها کاربری داشته باشد که قطعا امکان‌پذیر نیست و یا حداقل از ریسک بسیار بالایی برخوردار است.

۳- عبور از یک جسم تیز و برنده: اگر اهل استفاده بیش از حد از لاستیک خودرو نیستید و نسبت به تعویض در زمان مقرر آن متعهد هستید و یا اینکه از لاستیک‌های غیر استاندارد استفاده نمی‌کنید و با هزینه کمی بیشتر، از برندهای معتبر برای لاستیک خودرویتان بهره می‌برید، خیلی خیالتان راحت نباشد چرا که همیشه مواد تیز و برنده در جاده می‌تواند بلای جانتان باشد. بسیاری از دلایل ترکیدگی لاستیک همین مورد است که رانندگان بدون توجه به جلو و جایی که از آن رد می‌شوند، رانندگی کرده و با عبور از جایی که پر از جسم تیز و برنده است، باعث وارد شدن خدشه در لاستیک شده و سزایی جز ترکیدگی در انتظار آنها نخواهد بود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nejatgar.com/?p=174
اشتراک گذاری:
سینا
نجاتگر :: حاصل سال ها تلاش تیم امدادی نجاتگر براي ارتقای مهارت های امداد و نجات شما
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد هنگام ترکيدگي لاستيک خودرو چه کنيم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.